Bukefalos 28 år!

Gör jag rätt nu? *långt*

A

Astrum

Vet inte vart jag ska börja riktigt. Känns som allt är upp och ner just nu.
Har spenderat hela förmiddagen i telefon..

För att göra en lång historia kort:
Har ett gemensamt barn med X. Vi gick isär strax efter att barnet fyllt 1år, och att jag kom på X med diverse saker otrohet, blivit ptja. Kriminell kan man nog kalla det.
X gifte sig och skaffade barn med en annan för ett tag sen.

Fick veta att X's fru alltid passade mitt barn när X var iväg på sina "grejer" dvs.
X har en dom på sig, fängelsestraff. Överklagat till HD. X har flera anmälningar på sig, flera saker i tinget.

Jag har fått nog av hans lurendrejeri, manipulerande mm.
Barnet (4år) berättade för mig i dagarna att "Pappa är alltid arg, knuffar mig, får vara på rummet jämt, pappa kommer alltid hem sent på nätterna. osv"

Jag har försökt länge att få X till att skriva på adressändring - nu har X vägrat svara på 3 veckor, X har inte ens kollat hur barnet mår.

Idag har jag ringt FK, Skatteverket, Advokat, Familjerätten har haft lunch/varit upptaget.

Enl. FK har X tagit ut underhållsstöd sedan Jan-10, barnet har bott 50/50 ibland mer här. Barnbidraget har X också tagit, fått hälften ett par månader.

Imorgon har jag möte med Advokat, för att se hur jag ska gå tillväga, varken jag eller barnet mår bra av detta. Men gör jag verkligen rätt? Jag hoppas det.

Barnet ska till X nästa vecka, men jag vet inte om jag vill släppa iväg barnet ärlig talat. X är så opålitlig att han skulle kunna sticka någonstans å göra sig oträffbar. (X har gjort det förr) Men kan jag göra något åt det? För när X får veta detta så lär helvetet bryta loss..

Detta är långt ifrån allt som hänt, det är en fruktansvärt lång historia men jag vill inte lägga ut riktigt allt här. Bara ha lite stöd, råd och pepp..
 
Sv: Gör jag rätt nu? *långt*

Jisses! Ja, mitt fulla stöd har du, absolut! Det låter ju inte klokt!

Jag vet inte om advokaten är den som kan besluta i frågan om hur mycket tid pappan ska ha med barnet, men han/hon kan säkert ge dig råd.

Nu står det still i skallen på mig, jag skyller på den kvava värmen :angel: men du måste kunna få råd, stöd och hjälp någon annanstans, via BVC borde du kunna få råd. Rådfråga dem!

Du behöver inte berätta allt för barnet om pappans förehavanden etc men jag tycker absolut det känns fel ända in i märgen att lilla barnet ska vistas så mycket i den miljön.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 347
Senast: mars
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 751
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 251
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp