Bukefalos 28 år!

Göteborg Horse show Snackistråd

Seabaz

Trådstartare
Förlåt om tråden ligger fel men jag tänkte en snackistråd alla grenar och shower från Göteborg. Jag har inte nöjet att vara på plats själv men har just avnjutit ett par timmar med SVT-Play och dressyren!

Wow, alltså Isabell Werth (stavas?) vilken ritt. Vilken fin häst och form på den. Ingen tvekan om varför hon är bäst!

Och sedan väldigt positivt överraskad av Patrick som red med hjälm! Jag slarvar själv ibland men så är jag inte på TV eller är någons förebild heller! Bra gjort när superstjärnor är ett gott föredöme!!
 
Och sedan väldigt positivt överraskad av Patrick som red med hjälm! Jag slarvar själv ibland men så är jag inte på TV eller är någons förebild heller! Bra gjort när superstjärnor är ett gott föredöme!!

Det har fr.o.m. i år införts hjälmtvång på svenska tävlingar :) (men idag var det ju internationell status, där är hatt fortfarande tillåtet).
 
Min play hackar så väldigt så det blir svårt att titta :(

Men jag såg danskan och den fina Rubin-avkomman:love: jag hade planerat att få en avkomma efter Heslegårds Rubin men p g a olika omständigheter blev det tyvärr inte så, jag blir fortfarande alldeles kär varje gång jag ser en avkomma till honom.
 
Wow, alltså Isabell Werth (stavas?) vilken ritt. Vilken fin häst och form på den. Ingen tvekan om varför hon är bäst!

Hon är fantastisk! Och den här fina ritten på tredjehästen dessutom! Nu har hon tre hästar att välja bland till världscupfinalen :-)
 
Jag blev :love: i Jens Wickström (stavning?) som kommenterade 1,40-hoppningen. Kan inte han få kommentera all hoppning? Jag lärde mig massor bara under en klass. :bow:

Jobbade under GP, men tog faktiskt paus för att se härlige Unee BB. :love:
 
Jag ska dit nu ikväll. :) Ser mycket fram emot det. Liksom mässan. Jag ska inte shoppa, men det är klart, ett nytt täcke till hästen skulle kunna få följa med hem. ;)
 
Bilder från "framridning" i arenan.... Som Göteborg Horse Show själva lagt ut på FB


En undran ang gråskimmeln riden av en hoppryttare...
Vad får man ut av att rida hästen i den formen ?


ser ut som att den gör en halvhalt och sedan ställer hästen till vänster... det är typ 3 sekunder man såg, tror inte man ska vara för snabb att döma såhär på andra sidan datorskärmen ;)
 
ser ut som att den gör en halvhalt och sedan ställer hästen till vänster... det är typ 3 sekunder man såg, tror inte man ska vara för snabb att döma såhär på andra sidan datorskärmen ;)

Okej för mej är det där lika mkt Rollkur som de "ögonblicksbilder" man sett som annars blir ramaskri om...
Men det va tydligen bara jag som såg... Så då är det nog jag som har fel...
 
Har hästarna ätit raketbränsle till frukost eller?? Många spända hästar!! Igår också!
 
Spanar också på küren från skrivbordet på jobbet :p Mycket fräs i hästarna idag....
Noterade nosgrimmekontrollen när MR kom ut - kul att se! :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp