Golfhall finnes!! Hästhall??

B

**BORTTAGEN**

Min sambos kusin har precis öppnat en golfhall. Den verkar få väldigt bra respons och många besökare.

Kanske skulle man kopiera denna idé och bygga en hästhall innehållandes; ridhus, hästsportsbutik, foderbutik, uppstallningsmöjligheter, tävlinmgsstall, läktare, konferensrum, klinik för hovslagar/tandläkar/kiropraktor/veterinär-mottagning.

Restaurangdel ("ren") där man rent, varmt och skönt kunde sitta och äta eller fika samt titta på tävlingar uppvisningar mm.

Fler saker skulle kunna finnas t.ex. solarium för häst, ordentlig dusch, bastu och omklädningsavdelning så att inackorderade hästägare kunde duscha och göra ngt "rent" efteråt.

Allra helst skulle jag i såfall vilja att det fanns aktiviteter/träningar/föreläsningar som lockade både trav, galopp, ridhäst, western islan och körfolk (och alla de grenar jagglömde nämna givetvis :))

Golfhallen kostade runt 10 miljoner, en hästhall skulle nog gå på mer..

Vad tror ni??

Skulle en sådan "kombi-hall" göra succé i er hemstad??
 
Det är ju i alla fall kul att fantisera även om min bank nog skulle ha skakat på huvudet och ringt efter ambulans :o
 
Vad i hela världen har denna tråd på ekonomi att göra???? Den handlar väl inte ett enda smack om det??? Tänk jag har själv skrivit den, måste formulera mig dåligt eftersom jag inte själv förstår...
 
För mig är den solklar hästverksamhet. Därför flyttade jag den från Senior (där ämnena inte är hästrelaterade).

mandalaki/moderator
 
Den flyttades från Senior av någon moderator. Fattar inte riktigt heller varför!
 
Precis en sån idé hade en tjej där jag bodde tidigare, och började bygga! Dock gick stället i konkurs innan de hann komma igång... Insatserna per box kostade 80.000 kr och då var det här mer än 15 år sen.

Stallet är idag ridskola.
 
Problemet är väl att folk inte är beredda att betala det som det skulle kosta. Här i sthlm finns det väldigt mycket anläggningar och långt ifrån alla är fulla.
 
Ett sadant ställe har jag besökt i Tyskland... det var... fint. Lite för fint för mig. Men kul att kolla pa, och mysigt att sitta och äta i trevlig restaurang och titta pa nat klantarsle i ridhuset. Det var ett gammalt slott egentligen tror jag, själva slottet var nu hotell, och de hade en del grejer som inte var häst-relaterade. Själva hästverksamheten var kanske inte lika stor som det du föreställer dig, men de hade ridskola, inackorderade hästar, ett par ridhus, ridplaner, fälttävlansbana, poloträning varje dag, fin restaurang bredvid ridhuset, uppfödning av akhal-theké (eller vad de nu heter), hästsportbutik, plus säkert en massa annat, jag var bara där en halvtimme eller sa. De verkade da klara sig bra pa den verksamheten... men tror det skulle vara svarare i Sverige. Lycka till! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp