• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 756
E

Egonson

Kikar just nu på en Värmlandsvagnen från 01 som ev. ska köpas :banana: Undrar hur det brukar vara med kvalitet på golv o väggar på VV? Hur länge håller originalgolvet så att säga? Hur tjock är plyfan, är den behandlad med ngt?

Välskött vagn i fint skick tror dock den stått ute för den är snarare brun än grön (den är solblekt, fast det brukar väl alla gröna VV vara efter något år).

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Golv i VV

Ingen som har något svar? Kanske svår fråga.. :o

Fyller i alla fall på med några fler funderingar. Interiören är väl brun har jag för mig på -01: or, eller?
Innerbelysning finns väl?
Vad är det för matta på baklämen?
Bomlösningar på korta bommar?
Det är fronturlastning, alltså delade bommar fram med mittstolpe så som jag fattade det.

Åker och kollar på söndag och är allt OK slår vi till, men vill gärna höra mig för lite ändå :banana:

Vår gamla VV vi sålde förra året, var från -95 alltså 10 år då och hade mest stått utomhus.
Där bytte vi golv för det hade ruttnat på sina ställen, ena väggen bak var också murken i nederkant, detta såldes den dock med så det fick nya ägarna fixa. Vi visade självklart var det satt.
Man kan nog räkna med att vid normal skötsel håller ett trägolv 10 år. Det är väl 3 cm plyfa eller något i dem. Men kolla noga under mattan, knacka lite och sådär.

Hm, okej. Ja vi ska kolla ordentligt självklart :) Lite nyfiken på vad man kan tänkas vänta sig att hitta under mattan ;) Brukar hoppa och stampa på golvet (höra om det låter stumt eller vad det gör) och köra med kniv eller skruvmejsel i det.
Släpet vi har nu, Trane, och ska sälja vår del av fick vi bytt golv på i sommar, det var inte bytt sen 89 och det var i precis rätt sekund vi bytte (man kunde bryta upp golvet med bara händerna :crazy: :cry: ) Var plyfa 2,5 cm, stått en del ute. Höll sig väl fint i minst 10 år iaf och borde bytts ut redan ungefär 2002. Bättre sent än aldrig och tur att det inte hände nåt.

Senast ändrad av en moderator:

Jag skall byta på min från -94 nu innan jag säljer det. Det har stått både ute och inne. De senaste 4 åren nästan bara inne.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka