Golvvärme badrum.

cambodia

Trådstartare
Vi har nyss renoverat badrummet och fått golvvärme installerat. Han sa till mig att vi skulle vänta ett par veckor med att starta den då golvet måste härda - vilket jag sa till min sambo. Läser nu att helst ska man vänta upp till fyra veckor. Sambon satte på värmen idag, hon hade lyckats höra ”72 timmar” när jag berättade :banghead:
Den hann vara på cirka 4-5 timmar, kan det ha gjort någon skada?
 
Vi har nyss renoverat badrummet och fått golvvärme installerat. Han sa till mig att vi skulle vänta ett par veckor med att starta den då golvet måste härda - vilket jag sa till min sambo. Läser nu att helst ska man vänta upp till fyra veckor. Sambon satte på värmen idag, hon hade lyckats höra ”72 timmar” när jag berättade :banghead:
Den hann vara på cirka 4-5 timmar, kan det ha gjort någon skada?
Sambon som gör badrum säger: förhoppningsvis går det bra. MEN vad som kan hända är att betongen härdar för fort och plattorna kan släppa. Håll tummarna!
 
Sambon som gör badrum säger: förhoppningsvis går det bra. MEN vad som kan hända är att betongen härdar för fort och plattorna kan släppa. Håll tummarna!
Tack för svar! När vet man om det inte gick bra? :nailbiting:

Alltså jag blir såå trött, jag sa klart och tydligt två veckor minst :meh:
 
Förlåt, men varför sätter man på golvvärmen mitt i sommaren? Är luftkonditioneringen påsatt på högsta drag och hon kände sig frusen? Värmer hon upp huset genom att elda tusenlapparna direkt? ;)

Men som svar på din fråga, ring hantverkaren ifråga och berätta vad som hänt. Tätskikten kan ju bli förstörda och vattenskador är inte billigt.
 
Förlåt, men varför sätter man på golvvärmen mitt i sommaren? Är luftkonditioneringen påsatt på högsta drag och hon kände sig frusen? Värmer hon upp huset genom att elda tusenlapparna direkt? ;)

Men som svar på din fråga, ring hantverkaren ifråga och berätta vad som hänt. Tätskikten kan ju bli förstörda och vattenskador är inte billigt.
Ja, fråga inte... :meh:
Han ska ändå komma ut nästa vecka så vi får fråga då!
 
Förlåt, men varför sätter man på golvvärmen mitt i sommaren? Är luftkonditioneringen påsatt på högsta drag och hon kände sig frusen? Värmer hon upp huset genom att elda tusenlapparna direkt? ;)

Men som svar på din fråga, ring hantverkaren ifråga och berätta vad som hänt. Tätskikten kan ju bli förstörda och vattenskador är inte billigt.
Jag har alltid på golvvärme i badrummet. På sommaren är det på lägsta värmen. Det är bara för att hålla golvet så torrt som möjligt och minska risk för fuktproblem
 
Förlåt, men varför sätter man på golvvärmen mitt i sommaren? Är luftkonditioneringen påsatt på högsta drag och hon kände sig frusen? Värmer hon upp huset genom att elda tusenlapparna direkt? ;)

Men som svar på din fråga, ring hantverkaren ifråga och berätta vad som hänt. Tätskikten kan ju bli förstörda och vattenskador är inte billigt.
Vi har alltid golvvärmen på, blir mkt bättre miljö i badrummet.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 654
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 505
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 229
Senast: Calmiche
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
3 882
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp