Googlesökningar

Tuvstarr

Trådstartare
Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det som hos mig, spretiga sökningar på allt mellan himmel och jord, eftersom jag vid diverse tillfällen kommer in på att börja fundera över något, och anser att jag nu genast behöver veta mer om något väldigt slumpartat ämne?

Det jag har googlat i går och i dag är:
-St Paulia frön. Eftersom jag började fundera på om man kan köpa sådana, eller om det är sticklingar som gäller.
-Perfect numbers. Jag råkade halka in på en youtubevideo om ämnet, och ville läsa lite mer utförligt.
-Birkebein. Ja, Birkebeinerennet, undrade varifrån namnet kom.
- Fabergéägg. På grund av nyfiket om bland annat hur många det fanns, då någon på facebook dekorerat kakor inspirerade av dem.
-Hur skadades Colosseum. Eftersom bara halva yttre muren finns kvar. Hände något, eller bara normalt slitage under århundradena?
-Vilken min uppväxtorts kortaste gata är. Efter en artikel om korta/långa/smala/breda osv gator.
-Kända polacker. Arbetsparet är från Polen, och jag började undra vilka kända människor man kanske borde känna till.

Jag är väl inte ensam om att genast vilja veta mer om sådana här livsviktiga frågor :D
Och hur överlevde jag innan google? :confused:
 
Screenshot 2024-03-17 at 20.26.39.png


En salig blandning, men mest "funktionellt" eller "användbart" eller vad man ska kalla det. Den första är en TV-serie som jag funderar på att se, kollade vad den hade för betyg på Imdb. Nr 2, 3 och 6 är relaterade till ett träningspass jag gjorde i förmiddags och nr 4-5 kom sig av att jag hade köttfärs som jag behövde använda (spoiler: det slutade med lasagne :p). Den näst sista är en stad på Skottlands norra kust som maken och jag funderar på att köra upp till i påsk, och den sista var jag som kollade upp vilka datum Book of Mormons sätts upp på teatern i Edinburgh i höst.
 
Jag googlar på precis allt.
En del för att jag sett nått klipp på tiktok och vill kolla om det är sant (fraktfartyg, hittade inget. Text Britney, Kate Middleton osv)
McDonalds för jag åt där med sambon idag. Han är från Örebro och jag vet att första gången jag åt på McDonalds var i Karlstad så blev nyfiken på när det kom till dessa orter.
Det med glass är för det är nått som tydligen skrivs på dejtingsajter (fattar fortfarande inte vad det betyder, såg det i en grupp på Facebook)


IMG_3352.png
 
Diverse saker. Senast en del lokalt då vi skulle till stan på en söndag och behövde veta om något var öppet.
 

Bifogade filer

  • IMG_20240318_071125.jpg
    IMG_20240318_071125.jpg
    81,2 KB · Visningar: 13

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp