Göra kanin rumsren

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Alisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 857
A

Alisa

Nu ska jag snart flytta till min första lägenhet.
Jag har då två kaniner som jag tänkte ha lösa i lgh.
Jag har haft en kanin som var lös innan. Hon var aldrig i buren förutom när hon åt och kissa/bajsa.
Men hon var liksom "fri" från det att hon var bebis, så hon lärde liksom sig själv att bli rumsren.
Dessa kaniner jag har nu är två år.
Så hur lär man dom att kissa/bajsa gör man i buren=)?
Tacksam för svar:bump::banana:

Sv: Göra kanin rumsren

vet inte om detta funkar, men jag har alltid haft toalettlåda åt mina kaniner utanföre buren.

sätt i lite avföring i lådan så att den luktar rätt. sätt sedan kaninerna regelbundet på lådan så kanske de lär sig, kaniner är ju renliga djur

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
723
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: animalasia
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden