Göra om pixelgafik till vektorgafik - hur gör man?

Zeli

Trådstartare
Hejsan kära bukare - nu behöver jag er hjälp.

Jag har en bild i pixelgafik som jag behöver göra om till vektorgafik. Fråga är bara hur i hela fridens namn jag gör?

Jag har tillgång till photoshop (vilket jag har förstått inte är det program man bör använda) och jag har tillgång till Adobe Ilustrator.

Jag brukar vara ganska bra på att klura ut hur man ska göra olika grejer - men nu går jag faktiskt bet.
Så snälla - HJÄLP!!

Sv: Göra om pixelgafik till vektorgafik - hur gör man?

Hejsan kära bukare - nu behöver jag er hjälp.

Jag har en bild i pixelgafik som jag behöver göra om till vektorgafik. Fråga är bara hur i hela fridens namn jag gör?

Jag har tillgång till photoshop (vilket jag har förstått inte är det program man bör använda) och jag har tillgång till Adobe Ilustrator.
I Illustrator, åtminstone från CS3 och uppåt, finns en funktion som heter Live Trace. Starta Illustrator, öppna din bitmappade (pixelbaserade) bild, Select All, öppna Object > Live Trace > Tracing Options. Ställ in för svartvitt, gråskala eller färg och andra aktuella inställningar, och klicka Trace. Voila - vektoriserat och klart, bara att Save As...

Ett detaljrikt fotografi kommer, av naturliga skäl, inte att se lika bra ut vektoriserat som en platt företagslogga. Du kan experimentera med antal färger/gråskalor och andra variabler i Options, för att få resultatet så acceptabelt som möjligt. :)

Sv: Göra om pixelgafik till vektorgafik - hur gör man?

Aha - tackar och bockar.

Då är jag helt med på banan - tack så mycket.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
988
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 223
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 933
Senast: Roheryn
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka