Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Går det? Har en häst som vi konstaterat inte kan ha bett, har funderat på hackamore men tills dess vill jag ju kunna rida min dam! Finns det någon bukefalist som gjort om vanliga träns till bettlöst? Hur har ni gjort i så fall? Lägg gärna in bilder på dem också!
Jag har också använt remont, och pullar. Dock hissat upp remonten något och inte spänt särskilt hårt. Pullar gick det med, fäste tyglarna i ringen till nackstycket. Tycker hack låter vettigt, gillar inte de bettlösa träns som har korsade remmar under hakan, trycket blir ju uppåt. Finns fler bettlösa alternativ också.
Ett nackstycke från en chambon el likn funkar bra att ha som nos del och fästa i sidostyckena på ett vanligt träns. Och sedan ta en rem och sätta under nosen då förstås. Funkar bra med en snokrem eller likn. Har tyvärr ingen bild på det.
Sen har jag gjort en ridgrimma av en vanlig lädergrimma och en underdel till en pullargrimma. För att göra det krävs att man har en pullargrimma att slakta men å andra sidan så trivs jag riktigt bra med min ridgrimma och använder den mycket. Man trär helt enkelt remmen från pullargrimman genom sidoringarna på grimman. Superlätt!