Göra padden tjockare

eldione

Trådstartare
Jaaaa ännu en tråd om bomlösa sadlar *SUCK* :smirk: ;)
Jag har en källqvist padd till min bomlösa och min häst har berättat för mig att den är för mjuk och trycks ihop. Han har visat det ganska tydligt. Jag har inte råd att köpa någon helt ny padd utan vill göra om den jag har. Finns det lösa ilägg att köpa? Så man kan ha dubbla eller köpa nya som är bättre? Hur mycket kostar dom och var kan man isf köpa dom?
Skulle man kunna lägga i 1-2 lager av sånt material som vissa liggunderlag är gjorda av? Förutom de paddar som redan finns.
Som det är nu så rider jag bara i bomsadeln under tiden, den fördelar iaf trycket...

Sv: Göra padden tjockare

På torsion.se finns bra ilägg att köpa lösa (750 kr). Har för mig att det finns olika tjocklekar också, surfa in och titta.

Tänk på att padden inte främst är till för att fördela trycket, det gör den högst marginellt (den tonar ut trycket, men fördelar det inte), den skapar ryggkanal.

Sv: Göra padden tjockare

Liggunderlag. Har köpt ett på Clas olsson som är rätt mjukt i materialet, funkar utmärkt.

Liknande trådar

Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
899
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 618
Utrustning Jag skulle jättegärna vilja höra vad ni tror om den här situationen: Tog en nordis på foder förra hösten. Han hade ridits i en bomlös... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 099
Senast: mahlmt
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka