Göra ridpod?

GardenAngel

Trådstartare
Vet inte riktigt om tråden ska ligga här, men tyckte det kändes bra. Moderator får gärna flytta den annars.

Jag har fått en idé om att göra en ridpod. Jag har en helt (i mina ögon) magisk tränare som tränar dressyr med klassisk inriktning. Hon har förändrat hela min syn på ridning och hästar - och gjort samma sak för min partner och svärmor. Vi som är elever tycker att man borde sprida hennes klokskap med världen.

Min tanke med podden är att börja från början, precis som vi som rider för henne fått göra. Dvs prata om att hitta den naturliga balansen och närheten, osv.

Det är bara en idé än så länge, men tror ni det finns publik för det? Vad tror ni folk vill höra om? Jag vet ju vad jag skulle vilja lyssna på, men jag är nörd.. :D

Tillägg, det är alltså min tränare som ska prata i podden, som expert, och jag är med som amatör med alla frågor.
 
Jag skulle lyssna, så länge det inte blir en massa tjafs, det tycker jag är så tråkigt. När de pratar på typ som om de satt ensamma på cafe.
Rakt på sak utan att bli stelt och avslappnat nog att trivas utan att det blir tjafs :D

Vad folk vill höra är ju svårt för det är ju så individuellt, men som du skrev börja med början och arbeta uppåt.

Jag själv älskar att ta kunskap från folk som får mig att se hästar och ridning i ett annat ljus, det är så värt :)
 
Jag skulle lyssna, så länge det inte blir en massa tjafs, det tycker jag är så tråkigt. När de pratar på typ som om de satt ensamma på cafe.
Rakt på sak utan att bli stelt och avslappnat nog att trivas utan att det blir tjafs :D

Vad folk vill höra är ju svårt för det är ju så individuellt, men som du skrev börja med början och arbeta uppåt.

Jag själv älskar att ta kunskap från folk som får mig att se hästar och ridning i ett annat ljus, det är så värt :)