Göra ridpod?

GardenAngel

Trådstartare
Vet inte riktigt om tråden ska ligga här, men tyckte det kändes bra. Moderator får gärna flytta den annars.

Jag har fått en idé om att göra en ridpod. Jag har en helt (i mina ögon) magisk tränare som tränar dressyr med klassisk inriktning. Hon har förändrat hela min syn på ridning och hästar - och gjort samma sak för min partner och svärmor. Vi som är elever tycker att man borde sprida hennes klokskap med världen.

Min tanke med podden är att börja från början, precis som vi som rider för henne fått göra. Dvs prata om att hitta den naturliga balansen och närheten, osv.

Det är bara en idé än så länge, men tror ni det finns publik för det? Vad tror ni folk vill höra om? Jag vet ju vad jag skulle vilja lyssna på, men jag är nörd.. :D

Tillägg, det är alltså min tränare som ska prata i podden, som expert, och jag är med som amatör med alla frågor.
 
Jag skulle lyssna, så länge det inte blir en massa tjafs, det tycker jag är så tråkigt. När de pratar på typ som om de satt ensamma på cafe.
Rakt på sak utan att bli stelt och avslappnat nog att trivas utan att det blir tjafs :D

Vad folk vill höra är ju svårt för det är ju så individuellt, men som du skrev börja med början och arbeta uppåt.

Jag själv älskar att ta kunskap från folk som får mig att se hästar och ridning i ett annat ljus, det är så värt :)
 
Jag skulle lyssna, så länge det inte blir en massa tjafs, det tycker jag är så tråkigt. När de pratar på typ som om de satt ensamma på cafe.
Rakt på sak utan att bli stelt och avslappnat nog att trivas utan att det blir tjafs :D

Vad folk vill höra är ju svårt för det är ju så individuellt, men som du skrev börja med början och arbeta uppåt.

Jag själv älskar att ta kunskap från folk som får mig att se hästar och ridning i ett annat ljus, det är så värt :)
Helt enig! Jag avskyr "kompisprat" i poddar. Då lyssnar jag hellre på en pod som är 15-20 min med bara innehåll än 40 min där hälften är trams. Därför tror jag det är viktigt att planera varje avsnitt ordentligt och inte bara "jamen vi kör och snackar lite om ställning". Då tror jag man lätt svävar ut för mycket.
 
Helt enig! Jag avskyr "kompisprat" i poddar. Då lyssnar jag hellre på en pod som är 15-20 min med bara innehåll än 40 min där hälften är trams. Därför tror jag det är viktigt att planera varje avsnitt ordentligt och inte bara "jamen vi kör och snackar lite om ställning". Då tror jag man lätt svävar ut för mycket.

Jag tror att det är viktigt att vara väl förberedd, men att inte vara för fast vid ett manus så att det finns utrymme att utforska intressanta tankar och ställa följdfrågor. Ha en plan med samtalet, se till att din diskussionskamrat vet agendan och var inte rädd att styra samtalet tillbaka till det du vill prata om ifall det börjar spreta för mycket. Var inte rädd för att spela in för mycket, det går alltid att redigera i efterhand ;)

Eftersom det är din tränares tankar så hade jag pratat med henne om vad som är en bra uppdelning på de olika avsnitten. Men det låter ju logiskt att ta det ungefär i samma ordning som hon lär ut det till er elever.

Jag tror absolut att det kan finnas ett intresse, lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på det här med att ge och få bekräftelse. Jag blir lite förvånad över när jag läser att man ska kunna kommunicera till en...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 385
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 902
Senast: Habina
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp