Göra själv?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 911
M

Moej

Vet ni någon bra sida med "mönster" på tex schabrak, ridtäcken m.m. så man kan sy själv? Eller ni själva kanske har något bra tips på hur man kan göra?

Sv: Göra själv?

RIta av ett befintligt vettja!!! Det gorde vi med ett skritt täcke och det vart SKITBRA!! Sen provade vi in dn på hästen innan den slutgiltiga finishen och då vart den "måttbeställd" KANON!!!

Pm:a mig om du hittar nån sida!! Vill också veta... har letat o letat.. :bump: :bump: så kan jag säga till dig ifall JAg hittar nån sida.. deal ? :D

rita av ett som du har! det är klart enklast, det är inte säkert att mönster man hittar stämmer överens med hästens storlek

Jag har gjort ett fint fleecetäcke av en billig filt som jag köpt på IKEA. Jag hade inget mönster men la ett annat täcke över för att få halsrigningen ok. Därefter provade jag och "nypte" till/sydde bogveck på bägge sidor. Provade igen och fick även göra två veck på vardera sidan svansen för att få lite bättre passform.
Två kardborreband och ett spänne (från en trasig ryggsäck) fungerar som bogspänne, tryckknappar och band som svansspänne och lös täckesgjord om "magen". Funkar superbra!

hehe ännu en :D ja skriver till dig också ifall ja hittar nån bra sida !:d

jag har gjort ett riddartäcke. då la jag helt enkelt skynket över ponnyn och ritade med tavelkrita var det skulle klippas. kan tänka mig att det går att göra likadant med skrittäcken. ett schabrak skulle jag nog rita av ett befintligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka