Gott alkoholfritt att blanda själv?

Vassi

Trådstartare
Har ätit antibiotika i fem veckor nu och ska tydligen fortsätta i tre till sju (:meh:) veckor till.
Jag dricker knappt drinkar annars, men nu har så klart suget efter något sånt slagit till (prisar gudarna för alkoholfri öl för tillfället).
Har insett att Icas lemonad med persika, mynta och lime hade varit bra om den inte var så söt. Min drinksmak annars är framförallt syrligt och gärna lite rivigt, caipirinha blir det 9 gånger av 10 den gång om året jag beställer drink.
Några tips på recept eller bara ingredienser att blanda gott, icke-sött, alkoholfritt av, utöver att köpa hem lime, mynta och röra ihop själv? Hur är det till exempel med tonic, har noll koll, kan det bidra med lite mer riv/beska? De flesta recept jag googlat fram verkar supersöta :wtf:
 
Tonic blandad med en skvätt flädersaftkoncentrat är min standarddrink när det ska vara gott, snabbt, enkelt och alkoholfritt. :d
 
Briska har några alkoholfria cider jag gillar. Föredrar också syrligt, så de är inte så söta som många andra cidrar.

Finns flera smaksatta tonics som också är trevligt som de är. Gillar de med citronsmak
 
Jag dricker gärna tonic rent, gurka och granskott är de två smaker jag gillar mest.
Copenhagen tea company (har jag för mig att det heter) har en fantastisk alkoholfri bubbel.
Inget att blanda själv, men helt klart värda icke-söta alkoholfria alternativ :)
 
Har ätit antibiotika i fem veckor nu och ska tydligen fortsätta i tre till sju (:meh:) veckor till.
Jag dricker knappt drinkar annars, men nu har så klart suget efter något sånt slagit till (prisar gudarna för alkoholfri öl för tillfället).
Har insett att Icas lemonad med persika, mynta och lime hade varit bra om den inte var så söt. Min drinksmak annars är framförallt syrligt och gärna lite rivigt, caipirinha blir det 9 gånger av 10 den gång om året jag beställer drink.
Några tips på recept eller bara ingredienser att blanda gott, icke-sött, alkoholfritt av, utöver att köpa hem lime, mynta och röra ihop själv? Hur är det till exempel med tonic, har noll koll, kan det bidra med lite mer riv/beska? De flesta recept jag googlat fram verkar supersöta :wtf:
Jag tycker mycket om Ginger Joe's alkoholfria ingefärsdricka, även den med päron och ingefära. Tänker att du kanske kan blanda med citron eller tonic för att få mer riv? Annars finns det kanske drinkmixer i mataffären som är tänkta att blandas med sprit, kanske kan du bygga nånslags alkoholfri drink av det?
 
Bolaget har en alkoholfri GT som är åt det torrare hållet. Om man kompletterar den med lite extra lime och en riktig tonic blir den bra! Swetonic är rejält bitter där jag kan använda koncentratet i annan dryck för beska och GT smak.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp