Gräsklippare häst

aglaonema

Trådstartare
Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till beteshage vet ej om sladden som är nergrävd sitter tillräckligt djupt så hästarna inte trampar/skadar den.
 
Här ligger tråden på backen så den syns på många ställen och bara någon cm ner på andra. På den modellen som går här så är sändning från tråden så stark så går inte att ha så många cm ner.
 
Nån som vet om det funkar att gå med häst över gräsmatta där dom har robotgräsklippare? Behöver passera en gräsmatta påväg till beteshage vet ej om sladden som är nergrävd sitter tillräckligt djupt så hästarna inte trampar/skadar den.
Det går bra så länge de inte trampar av sladden. Risken för att de gör der beror på hur sladden ligger.

Jag antar du vet precis var sladden ligger? Lägg en planka eller bom över där och se till att hästen kliver över plankan/bommen på väg in respektive ut från gräsmattan. Klart.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 369
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
354
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 659
Senast: WBanna
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 972
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp