Graninge eller Hööks nubuckstövlar?

Trocadero_lover

Trådstartare
Vilken av dem ska jag välja om jag ska köpa någon utav dem?

Graninge har ju ingen fodring, men eftersom det är graninge kan jag tänka mig att det är bra kvalité på dem, man kan ju stoppa på sig fler sockar och man kan använda dem när det är lite varmare också.svarta

Nubuckstövlarna på hööks är ju varmfodrade med fårskinn, bruna. Ser rätt så goa ut att rida i och ha på sig. Kvalitén kan jag inte uttala mig om men dem ser rejäla ut. Dessa kan man ju inte använda kanske när det är varmt ute men det verkar vara bra vinterstövlar.bruna.

Vilket par ska jag välja? Båda ligger i samma prisklass 1300:- så det är frågan om. Fryser lätt om fötterna så man vill ju ha så varma som möjligt. De måste vara vattentäta med.

Några erfarenheter eller åsikter? Har ni andra förslag på ridstövlar som ska användas till vintern? Både ridning och mockning...

Sv: Graninge eller Hööks nubuckstövlar?

Graninge med ullsulor och ullstrumpor håller iaf mina fötter varma om vintern :)

Tror att hööksstövlarna kan ha problem med vattentäthet.. Har för mig att en bekant fig impregnera om och om igen.. Skulle inte betala de pengarna för dem iaf. Graninge är mer prisvärda. Mina första har hängt med i tio år snart och är fortfarande hela. Men de används bara vid varmare årstider då fötterna var mindre för tio år sedan så jag fick ett par i en stl för ett par år sedan :) Nåja de har hållt mkt bra iaf.

Jag skulle köpt Nubuck-stövlarna.

i Graninge stövlarna så är det gott om plats vid tårna. Som tidigare sagts, ullsulor alt fårskinnsulor och varma strumpor håller fötterna varma. Nämnvärt är oxå att jag är en riktigt frusen person och att Graningestövlarna har jag haft i, ja jag vet inte hur många år...

Jag brukar ha 10 par strumpor på mig men jag fryser iaf, men Mountan Horse ridstövlar, och de är typ som graninge,men graninge är snyggare... mer åsikter?

jag köpte graninge och är supernöjd. har ett par varma sockor i och fryser inte alls. köpte mina för 1100:- på EKO.

graninge ullsula och ett par hellehansen sockar.

eller ettar kängor av moutinghorse dyrare varian.
Det har jag på vintern med ullsulor och hellehansen sockar . Jag är en mycket frusen person. Men detta fungera bra

Jag skulle nog också ha tagit Graninge. Som du, och andra, säger så kan du ju ha extra sockor o dom, vilket gör dom rätt så varma. Jag har Graninge och är supernöjd med dom. På vintern rider jag med dom och har knähöga ridstumpor, och 1-2 par sockor på mej, och jag är fruktansvärt frusen av mej och skulle ju helst ha något lite varmare (men har inte råd att inhandla vinterstövlar nu...), men det funkar någorlunda i alla fall!

Som du själv var inne på; Graninge kan du ju också använda året om. Nubuckstövlarna kommer ju bara att kunna användas vintertid.

Om du har råd kanske du kan köpa Graninge och en billigare vinterridstövel (typ B*rjes eller nåt, vet dock inte hur den är..) och sen ha lammullssulor i och flera sockor!

Liknande trådar

Utrustning Tänkte införskaffa ett par shortchaps från Dyón men vilken färg tycker ni att man ska ta då? Jag har ett par Graningestövlar men dom...
Svar
2
· Visningar
857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka