• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Warhammer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 873
W

Warhammer

Jag ska nu på lördag tävla på gräs för första gången.
Men när ska jag sätt på broddarna?
Är det när jag har lastat ur eller är det när jag ska börja rida fram?
Hur gör ni?
Ge mej lite tips när jag tävlar på gräs.

Sv: Gräs!

Warhammer skrev:
Jag ska nu på lördag tävla på gräs för första gången.
Men när ska jag sätt på broddarna?
Är det när jag har lastat ur eller är det när jag ska börja rida fram?
Hur gör ni?
Ge mej lite tips när jag tävlar på gräs.

I god tid. Finns inget värre än att brodda i stress. Vi brukar göra det när vi lastat ut och vet.bes.

Efter du har vet-besiktigat och innan du börjar rida fram. Men sätt i blindbrodd kvällen innan så tar det bara ett par minuter att byta när du är på tävlingsplatsen.

Små mini broddar som du skruvar i broddhålen för att slippa rengöra dem på tävlingsplatsen eller hålla på och krångla med bomull eller skumgummi. :D

Bomull är ju jättepraktiskt. Och av nån mysko annledning brukar alltid hälften av blindbrodden har trillat ur när jag väl ska brodda med riktiga brodd. ;)

Näe, blindbrodd kan inte trilla ur. Det är som vanliga broddar fast de är så korta att de inte kan skada hästen vid spark eller tramp! De är gängade!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 698
Senast: Mirtai
·
Dressyr Passar på att gnälla lite till om ridhuset. Gick nyss därifrån med första hästen och tänkte gå ner med nästa. Men ångrade mig för det... 2
Svar
30
· Visningar
683
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka