Gräsreducerare

Sv: Gräsreducerare

Jag har använt Green Guard i 3 år nu (samma!), och är jättenöjd!

MEN, det var ett h-e att passa in den, och jag var jättesur och tänkte verkligen ge upp... ;)

Det krävdes en hyfsat stadig grimma, det funkade inte med de billigaste sladdrigaste nylongrimmorna. Sedan var det bara att bevaka hästen en halv dag ungefär (totalt sett, jag höll på ett par dagar) och springa ut i hagen och justera remmarna en gång i kvarten vartefter hon kom på knepen att äta på sidorna osv.

Ett drygt jobb, men sedan dess har den funkat kanon, utan skav, suttit på plats och har dessutom haft en fantastisk hållbarhet.

Jag tror att knepet var att spänna upp den ganska hårt mot mulen (hur elakt det än känns) och spänna remmen mitt på nosremmen lite kortare än de andra. :)

Sv: Gräsreducerare

Ja jag har haft den "grövre" modellen men den höll inte ändå, har inte provat fästa upp den mer för jag tror inte det spelar någon roll iom att hon äter upp den ändå, men den tråden ska jag kolla upp :)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Seabaz
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: Ponylove
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka