Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moondance

jag råkade ha oskyddat samlag 22 maj. jag är rädd för att jag ska vara gravid nu. när kan jag göra ett graviditetstest som tidigast? jag vill gärna veta så fort som möjligt. kan man beställa test över internet, så att man slipper gå till apoteket & köpa det?

jag har så oregelbunden mens att jag inte alls har koll på ägglossningen & sånt. men min sista mens första dag va 10 maj. det brukar nästan alltid gå 27-33 dagar mellan varje mens.

så kan jag vara gravid? :confused:
 
Sv: gravid?

Klart att du kan vara gravid, du har ju haft oskyddat sex ;) !!

MEN i alla fall, du kan kolla samma dag som du beräknar att din mens ska komma.
RFSU har nått test som tydligen går att testa med veckan innan.

Det finns en massa test att köpa via internet. Sök på det så ska du nog hitta, det finns billiga på nått som just heter billigatest eller nått sådant som ska vara bra!
 
Sv: gravid?

shit. är lite smått orolig nu. :(

jag vill ha ett säkert svar idag eller imon. fast det blir väl inte säkert om jag gör ett test nu? jag borde få mens 5-11 juni, imon är det 3 juni. var kan man få tag på dom RFSU testen? det kanske är bättre att man tar ett sådant om det går testa en vecka innan. vad kostar dom?

hur lång tid tar det om man skickar efter testen? ska kolla om jag hittar någon sida.

men det kanske får bli apoteket iallafall. vad kostar testen där?
 
Sv: gravid?

Försök ta dig iväg till en ungdomsmottagning! Där är det GRATIS.

På apoteket kostar det billigaste 60-70 kr tror jag. På www.rfsu.com kan man beställa ett för 70 kr.

Ta det lugnt, och lycka till.
 
Sv: gravid?

Om man inte vågar gå till apoteket och köpa ett grav. test ska man nog inte ens tänka tanken på at ha sex före man vill skaffa barn :P

Om du inte vågar köpa ett grav. test, hur ska du då våga köpa kondomer? Eller våga gå till gyn/barnmorskan för å få p-piller?

Gå till ungdomsmottagningen, förbered dig på en utskällning, och gör testet gratis, dom gånger jag gjort de har dom varit regält griniga för jag inte skyddat mig, å inte kommit dit för att få dagen efter piller direkt efteråt.
 
Sv: gravid?

jag VET, jag är en riktig fegis. men jag ska gå till apoteket imon & köpa ett test. för jag måste få svar. får se hur det går.

jag har vart hos gyn/barnmoskan flera gånger, har haft p-stav i 3 år, har nästan precis tagit ut den. har fått p-piller, men han inte börjat käka dom ännu.

jag har tänkt gå dit, men dom har liksom inte drop-in. utan man måste beställa tid & oftast tar det minst en vecka innan man kan få komma. konstigt, men så är det här. jag vill ju veta nu, så det är bara till att traska till apoteket det första man gör imon bitti. :crazy:
 
Sv: gravid?

Jag tog ur min stav efter bara 8 månader, fick p-piller att äta direkt eftersom jag hade mens jämt *suck*

Min barnmorska sa att man kan ha hormoner kvar i kroppen i 12 månader innan de gått ur och man kan bli gravid.

Men de är ju bara å springa ner till apoteket, det är ju inte precis "anal-klåda-salva" du ska köpa ;) å ser nån dig "det är till en kompis, hon våga inte köpa" funka rju..
 
Sv: gravid?

okej.

jo, jag ska till apoteket & köpa det imon bitti. jag måste veta nu snarast. jo, man kan ju alltid dra den. sen jobbar min kompis mamma där, vilket gör att det blir x-tra pinsamt.

Min barnmorska sa att man kan ha hormoner kvar i kroppen i 12 månader innan de gått ur och man kan bli gravid.

är lite trög, men vad menar du? :smirk:
 
Sv: gravid?

moondance skrev:
jag råkade ha oskyddat samlag 22 maj. jag är rädd för att jag ska vara gravid nu. när kan jag göra ett graviditetstest som tidigast? jag vill gärna veta så fort som möjligt. kan man beställa test över internet, så att man slipper gå till apoteket & köpa det?

jag har så oregelbunden mens att jag inte alls har koll på ägglossningen & sånt. men min sista mens första dag va 10 maj. det brukar nästan alltid gå 27-33 dagar mellan varje mens.

så kan jag vara gravid? :confused:

Det verkar lägligt att säga till dig att det kan ta tid innan testet visar positivt även om du ÄR gravid, om du är en "låg hormornare", det är vanligt. För mig tog det över en månad efter beräknad mens innan testet visade postivt, jag är alltså gravid, men de första testerna jag gjorde visade negativt! Dock kände jag mig så anorlunda att jag ändå misstänkte gravidtet hela tiden.
 
Sv: gravid?

De jag menar är att bara för du slutar med p-medel så är du inte 100% "ren" från hormonerna så fort du slutar ta dom..
 
Sv: gravid?

shit. så då kanske inte testet visar rätt om jag gör det nu?? så då kanske man inte ska lita på det?? tänkt om det visar negativt, men jag är gravid & jag inte märker av någon graviditet. :crazy:

men det finns inget annat sätt att ta reda på om jag är gravid NU??? antagligen inte... men när började du känner dej annorlunda då & misstanke om graviditet & hur kände du dej då??
 
Sv: gravid?

det enda du kan göra är att vänta och se om mensen uteblir, ta test på måndag då det gått 27 dar sedan sista mensen..... dock kan det som sagt dröja längre än så innan du får korrekt resultat. Jag fick inte positivt förrän på dagen mensen uteblev... fast än jag testade med RFSU's test dagen innan ;) (köp clearblue dom verkar vara mest pålitliga!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Gravid - 1år Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl...
Svar
9
· Visningar
1 725
Senast: ako
·
Gravid - 1år Okej. Bakgrund först. Det tog cirka två år att bli gravid med ettan. Har haft otroligt oregelbunden mens och aldrig haft koll på...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: Pilo
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 552
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp