Gravidpeng/föräldraledig

misan

Trådstartare
Nu när vi har nr 2 på väg har jag sökt graviditetspeng pga tungt arbete. Storebror kommer att gå 15 h/vecka på dagis. Pappan tar nu ut 3 föräldradagar i veckan, men när jag får gravidpeng (ja, förutsatt att det blir beviljat såklart), får han ändå ta ut föräldrapeng fast jag är hemma? Såklart vill jag va hemma med sonen men ärligt talat vet jag inte hur mycket jag orkar pga foglossning, karpaltunnelsyndrom, och allmän gravidtrötthet...
Det gäller ju inte samma barn egentligen, och ärligt talat tycker jag inte det borde spela nån roll alls när man tar ut sina föräldradagar eftersom det ändå är ett begränsat antal dagar, men det är en annan fråga ;)

Sv: Gravidpeng/föräldraledig

Det är ju två skilda barn det handlar om, dvs pappan går på storebrors föräldradagar och du har ju gravidpeng för det kommande barnet. Jag tror absolut att det är okej.

Liknande trådar

Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid... 2
Svar
23
· Visningar
4 758
Senast: ako
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 655
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår