Green Guard gräsmask

Mitrolle

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa en sådan där mask som ska begränsa gräsätandet på hästen.

http://good4u.e-butik.se/Good4u/images/shop/5415green.jpg

Jag undrar nu om någon har provat en sådan, och om det fungerar bra. Helst om ni provat det till en stor häst, men även ponny då.

Sitter den ok även om man inte har den där specialgrimman? Eller är det säkrast att köpa det också om man ändå ska köpa?

De är rätt dyra, finns det något billigare ställe man kan hitta dem tro?

Sv: Green Guard gräsmask

Det fanns en tråd för inte så länge sedan om just greenguarden, med åsikter för och emot. Tror inte att specialgrimman nämndes där dock... Jag har aldrig sett den grimman förr så jag kan tyvärr inte säga något om den.

Okej, tack för info.

Undrar ändå om någon provat den som vet om den sitter kvar och om hästen får i sig såpass mycket gräs att den iaf är någorlunda nöjd men inte blir tjock.

Jag hade en annan modell, och var nöjd. Den satt hyfsat, och lillgrabben kunde gå i samma hage som de andra hästarna istället för att stå själv på grus.
Funkar det inte med vanlig grimma är det ju inte speciellt svårt att sy på extra remmar på en billig grimma.

Nej det är sant. Sy kan man ju alltid göra och grimmor finns det gott om :D

Det är ett halvblod jag har som lätt blir tjock. Vill helst slippa ha en egen liten ruta utan gräs åt henne.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 790
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 522
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 111
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025