Grejer från Börjes

P

piggis_83

Ni som har följande saker från Börjes, är ni nöjda?

Sprenger-kopian s 42 (4268)
Stiglädren med nylon i s 43 (4275)
Sadelgjorden i läder o som är "formad" s 44 (4249)
Sadelgjorden med magplattan?
Martingalen från Horsepol s 66 (2308)
Grimman olivgrön/vit s 70 (3002), snygg?
Lädergrimman s 72 (3012)
Fleecetäcket blått/beige s 138 (7025)
Fleecetäcket m hals s 139 (7008)
Ylletäcket (ny modell?) s 141 (7026)
Regntäcket rutiga s 142 (7034) vattentätt/bra passform?
Transportskydden Mark Todd-kopian/Macpro s 148 (7101)
Boots HP s 153 (7122)

Ifall jag ska ha ytterligare en häst….. :banana:
 
Sv: Grejer från Börjes

Ylletäcket har jag till min häst fast det utförandet som var innan det här nya. Helt suveränt tycker jag, inte för tjockt och passar utmärkt som transporttäcke för min häst. Suger ut väta och svett otroligt bra!
 
Sv: Grejer från Börjes

Ok jag tyckte det gamla ylletäcket va för stort i bogen, men undrar om inte det nya har bättre passform....?
 
Sv: Grejer från Börjes

HAr inte du så du klarar en häst till i gardroben??? Hihi... Du har ju hur mkt som helst!
 
Sv: Grejer från Börjes

Det rutiga regntäcket är jättebra! (Antar att det är det beigerutiga MacPro-täcket, kommer inte åt att kolla artikelnumren just nu...) ;)

Det har bra passform på mitt tunna varmbold, men det verkar även rymmas "mera häst" i det också. Det har hållit tätt genom ett par riktiga skyfall som kommit de senaste veckorna, och har även hållit genom hela vintern.

Jag rekommenderar! :)
 
Sv: Grejer från Börjes

Är lädergrimman den för 135:- (för slö för att gå och kolla) så är den jättebra! Mycket grimma för pengarna.
 
Sv: Grejer från Börjes

Jag har:
sadelgjorden i läder - inget att klaga på, kanonra.

fleecetäcke blått/beige - litet i bogen, ett dåligt spänne fram som gick sönder på en gång nästan. Håller kanske som tävlingstäcke, men ej att ha i boxen varje natt som jag hade.

regntäcket rutiga - 100% regntätt och bra passform.
 
Sv: Grejer från Börjes

Hejsan..

Sprenger kopian är inte så bra.. Min kompis hade dom och dom "släppte" inte alls lika bra som orginalet


:D
 
Sv: Grejer från Börjes

Bootsen är jäkligt hållbara, medryttarpållen som annars brukar trampa sönder ett par i månaden har haft sina Börjes-boots i nästan ett år nu och de ser knappt ens slitna ut.
 
Sv: Grejer från Börjes

Jag är helnöjd med mina börjesprylar! :)

Har rutiga täcken (i andra färger dock) är KANONBRA! Lädergrimman likaså. Har också ylletäcket och det var stort i bogen!

B*rjes rules :banana: :D haha
 
Sv: Grejer från Börjes

piggis_83 skrev:
Ok jag tyckte det gamla ylletäcket va för stort i bogen, men undrar om inte det nya har bättre passform....?

Just därför är det bra, har en storbogad häst nämligen! :) Vet ej hur det nya är i passformen dock om det är likadant för jag har ej sett det irl ännu.
 
Sv: Grejer från Börjes

Stiglädren i nylon har min kompis, dom är jättefina! Ngt klumpigare bredare än mina prestige men annars mjuka o fina i lädret.

Transportskydden har jag, dom är jättebra över förväntan.
 
Sv: Grejer från Börjes

Passar det täcket på Brisse?
Jag provade det på Saga och hon är ju bredbogad, fjord som hon är. ;)
Men det bara hängde långt ner på bogen...
 
Sv: Grejer från Börjes

Jag har sprenger-kopian, stigbygeln, två par, ett till varje sadel. Jag tycker de är suveräna! Visst, de ledar antagligen inte lika mycket som originalet (jag har inte provat det), men det ska man inte tro heller när de bara kostar en fjärdedel så mycket, men jag är i alla fall jättenöjd med mina!
 
Sv: Grejer från Börjes

Jag har fleecetäcket med hals. Jag är nöjd med det. Speciellt eftersom jag bara betalade 99kr för det ;)
 
Sv: Grejer från Börjes

Det rutiga Macpro regntäcket är väldigt bra. Håller sig torrt mot hästen och går att reglera storleken ganska mycket så det passar på olika hästar. Priset är ju också bra.
Stigbyglarna har jag också och de är verkligen kanon. Bästa och skönaste stigbyglarna jag haft. Känns knappt att man har foten i något. Ska köpa ett par till den andra sadeln också.
 
Senast ändrad:
Sv: Grejer från Börjes

Ja det ligger jättebra å honom! Det är ett täcke som ligger som bäst på honom tom!
En bild:
20050131035.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp