Griffin sadlarna

gaski

Trådstartare
Har funderat på en Griffin islandsmodellen sadel. Har läst har på buke att många tycker de sadlarna är bra. Hur är era griffin sadlar. Hur är stoppningen? Vad är för och nackdelar med sadeln? brukar de var sneda?

Sv: Griffin sadlarna

Sök lite i forumet. Där finns fler trådar om griffin sadlarna.:)

Den enda riktiga nackdelen jag ser med Griffinsadlarna är att de är så stela... Hade en allround en gång i tiden, den var använd mkt i 1 år innan jag köpte den och den var fortfarande lika stel som de är i affären. Annars är det ju bra sadlar till bra pris.
De nya modellerna är ju lite mjukare, men jag vet inte om de blir så mkt mjukare även efter ett par års användning...

Jag har en Haflinger T4 Dressyr som funkar superbra till mina två islandshästar. Har även beställt en T6 RW Showjumper nu...:)
Enda nackdelen är väl att synteten är lite stel och lite jobbigt att dra sadelgjorden. Men annars är det en väldigt prisvärd och bra sadel!
Blir spännande att se hur T6an är, man får väl hoppas att den passar.:)

Jag har en Griffin till min dam. Däremot vet jag inte modell eller så, men jag är mycket, mycket nöjd med den. Skulle kunna vara lite bättre knästöd, annars är den väldigt bra och lättskött, prisvärd.

KL*
Är det någon som vet vilken modell det här är?
22415135.jpg

(Vet att sadeln ligger för långt fram på bilden)

M-oaa

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka