Griffin XX-vid??

Moscato

Trådstartare
Såg på Griffins hemsida att de har Cob sadlarna upp till storlek xx-vid, men på Hööks så har de ju bara upp till x-vid. Så frågan är var i Sverige man får tag på en xx-vid?? För det måste väl gå..
Och är det någon som vet hur många grader den xx-vida egentligen är?

Tack på förhand!

Sv: Griffin XX-vid??

Om du ringer och pratar med dom så tar dom hem en XX-vid åt dej...

Har gjort det själv, men tyvärr när den väl kom efter superlång väntetid så passade den i allafall inte då det var fel sätesstorlek...
Men det var ändå inget problem att få köpet hävt..heder åt Hööks...

Antingen så specialbeställer du via Hööks som Palle skrev. Eller så surfar du rundor på engelska web-butiker och beställer därifrån. Hööks kan ta låååång tid på sig.
// Linda

Säg till Hööks att beställa hem en åt dig. När jag ville ha en sådan så visste de i affären inte ens om att sadeln fanns i XXW. Jag var tvungen att säga åt dem att gå in på hemsidan och kolla för att övertyga dem. Men till slut så.......... Men nu har jag väntat många veckor och jag förstår inte varför det tar sådan tid och de har inga svar att ge när jag efterlyser den. Så de är inte speciellt smidiga, men det är ju öppet köp så det är ju alltid något om den inte skulle passa.

VA? Nu blir jag orolig. Jag har hemma en 18" XW och har mätt den på exakt samma ställe som du mätte enl. din bild. Från den sydda kanten till andra kanten i kåpan.

"Min" är på samma ställe i 18" XW 23.5cm i framvalvet. Och den är för smal för Nemo. Om inte XXW är bredare så lär den ju också bli för smal, de mindre "str. är ju över lag ngt. smalare än de stora " som fanns i affären.

Då var man där igen att ingen sadel är lik den andra..Fasen!

Senast ändrad:

Va? I samma veva som jag köpte den xxw-vida köpte jag även en xw för att prova och jag tror den hade en kanalbredd på 16-17 eller nåt.

XXW är betydligt bredare än XW, men den har framförallt en mkt bredare kanal, därför upplevs den som mycket bredare...

Vad märkligt, för du har ju mätt som jag har gjort... Du har inte fått ett felaktigt exemplar då kanske? Jämför med en annan XW och se...

Det står XW på lappen. Det skulle i så fall vara att de skickat en felstämplat XXW, men de har i allafall inte beställt en sådan till affären eftersom de inte ens visste att de fanns.

Men OM det är en felstämplad och det verkligen är en XXW så har jag ju beställt förgäves..Visserligen tyckte jag den var ngt. bredare än de andra i affären men det trodde jag berodde på att denna är en 18och de andra var 17. På mitten av kanalen är denna 8.5 cm.

FAN, tänk om det är så!

Senast ändrad:

Hm... ta den till affären och jämför, för när jag jämförde XW och XXW var det en RIKTIGT stor skillnad. Den måste ju nästan vara felmärkt...

Diabolical_Kitten skrev:
Hm... ta den till affären och jämför, för när jag jämförde XW och XXW var det en RIKTIGT stor skillnad. Den måste ju nästan vara felmärkt...

Ska absolut göra det när jag åker tillbaks med denna och hämtar den andra.

:rofl: kanske kommer hem med pengar istället för en sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
831
Senast: bollen__
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka