Griffinsadlar

Rie

Trådstartare
Har lånat hem en sådan för provning.
Men vilka obehagliga sadelgjordsstroppar den har! Är de inte svåra att dra?
Och hur fungerar de i sträng kyla?
Blir de stenhårda då?

Sv: Griffinsadlar

Det går utmärkt att dra sadelgjorden, det ska vara rullspännen på gjorden bara.

Håller med Sweet om att det bör vara rullspännen på gjorden, annars kan det vara lite knepigt.

Medryttarpållan reds i en Griffin Dressyr och jag upplevde inga förändringar i sträng kyla, blev inte hårdare än något annat i sån kyla...

Sköna och kvalitativa sadlar, kan verkligen rekomendera Griffin om den passar hästen! Kunde min häst ha kilbossor skulle jag absolut köpa en till honom! :love:

Tack för svaret. Nu passade inte sadeln så det blev inte aktuellt att dra gjorden fler gånger.

Ser att du bor i Västeråsområdet. Vad betecknar du som sträng kyla?

....avd onödiga frågor, kanske

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 028
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 130
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka