arabia

Trådstartare
Jag blir så trött på dagen grimmor med en sk pistolhake, dessa håller ju ingenting, bara denna veckan har 2 grimmor gått sönder just i haken, saknar dom gamla modellerna. Någon som vet var man kan köpa gamla hederliga hållbara grimmor?

Sv: Grimmor

"Gamla modellerna" - som i vad? Minns inte några grimmor utan pistolhake...

Jag har både med pistolhake och kabinhake (om du menar en sån där "stoppet" trycks in i själva haken, en rak pinns med fjäder i)
En del grimmor är som sagt gamla, men en del är köpta på gekås och andra på Horsefarm eller en annan hästaffär som gått i konkurs nu. Alla affärer ligger i Halland.

Jag vet inte om jag tycker att kabinhaken är så mycket bättre, de brukar frysa på vintern, vilket inte är så kul. Men de håller kanske lite bättre, även fast de också går sönder

Köpte en ifjol med en sån där bra gammelvärldens hake, på H**ks.

Men det är ju bara att köpa en grimma med pistolhake, sprätta bort haken och sätta dit en karbinhake?

Globus har annars en med karbinhake och läderskoning, lär vara mycket hållbar!

Hööks har också några med karbinhakar.

Senast ändrad:

Bucasgrimmorna har BGB-hake, liknande karbinhake. De är mycket bra och slitstarka. Har dock ingen häst som kastar sig så det har vi inte provat hållbarhet för, men all normal användning inklusive trampa på grimskaftet har de hållit för. :)

20412219.jpg

Det är just den typen av hake jag menar, hittar inga sådana nånstanns längre. Vi har ju Hööks här o dom har inga av den modellen lägre

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
239
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 451
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 128
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka