Gröna "Svar till:-rutor" - Hur infogar man dessa?

M

Margaux

Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Jag har sett "Svar till:-rutor" infogade i trådar där man svarar på flera trådar samtidigt. Hur infogar jag dessa i mina svar? :confused:
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Svar på:

Jag har sett "Svar till:-rutor" infogade i trådar där man svarar på flera trådar samtidigt. Hur infogar jag dessa i mina svar? :confused:
Er det slik du mener? Isåfall tykker du Quote istedet for reply på det innlegget du svarer. Systemet er vel ikke ment for at du skal kunne svare på flere innlegg med quote samtidig, men du kan jo jukse det til ved å bruke taggen: sitat i firkantparanteser og putte utsagnene til de de det gjelder her.

Fordi systemet er bygd opp med tanke på at en kun kan svare et innlegg av gangen ville jeg gått for det (det er generelt vanlig på diskusjonsforum, også utenfor Bukefalos). Iom at innleggene er merket [Re: bruker] også.. Her får du ikke jukset til å ha [Re: flere brukere].
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Citat-taggar.

[ citat ]Det här hamnar i en grön "svar till"-ruta.[ /citat ]

Fast utan mellanslag. ;)
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Tack för svaren! Det märks att jag är ny här...

Är det meningen att man skriva ett svar till var och en som svarat på mina trådar? Fick fyra svar på en tråd och tänkte att jag kunde svara alla på en gång?
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Du får självklart svara på så många eller så få inlägg som du vill - det bestämmer du helt själv. :) Alla gör olika så det spelar säkert ingen roll vad du väljer att göra. Om du vill svara på ett inlägg klickar du helt enkelt på "svara"-knappen på det inlägget. Vill du svara på flera inlägg på en gång så kan du antingen trycka på svara i en av dem, eller i ursprungstråden som du gjorde här om du riktar svaret till alla. Det är så jag brukar göra iaf! Citat-funktionen kan vara bra att använda om du vill kommentera något specifikt en person skrivit.

Det enda du ska försöka undvika är att bara klicka på "svara" på det senast skrivna inlägget i tråden, trots att det kanske inte alls är det du svarar på. Då kan det lätt bli missuppfattningar om vem det är du riktar dig till.

Hoppas du inte tycker att jag dumförklarar dig för det gör jag inte alls. :) Välkommen till Bukefalos! :bow:

/Erica
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Jag brukar tycka att det är praktiskt att skriva personens användarnamn i blått, vilken färg det är spelar ju ingen roll bara det avviker från det svarta, och så skriver jag svaret till den personen. Då kan man svara väldigt många samtidigt utan att det blir förvirrande för de som läser det.
 
Re: Gröna \"Svar till:-rutor\" - Hur infogar man dessa?

Tack! :bow: Ingen fara, jag tar tacksamt emot alla tips! Jag lär nog ställa en och annan "dum fråga" här! (finns ju inga sådana iof...! :D)
 

Liknande trådar

Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: tornblomma
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 353
Senast: Linda_A
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Gunnar
·
Samhälle Läser om att det skett en olycka på Gröna Lund. Det sägs att en person avlidit och flera skadade efter olycka i en attraktion.. Så...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
10 294
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp