grönt kort, tid?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare tjohej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 2 146
T

tjohej

ungefär hur lång tid brukar det ta från och med att man har skrivit gröntkort-provet till att man får själva kortet? jag skrev provet i onsdags, och är lite nyfiken bara.. inte för att det är någon brådska eller så. sen behöver man ju ryttarlicens för att tävla också, hur lång tid brukar det ta att fixa den?
tacksam för svar :bump:

Sv: grönt kort, tid?

Jag har för mig att jag fick mitt kort direkt när jag klarat det. Eller så fick jag det veckan efter :) Licensen kan skilja lite kanske. Men det tog inte lång tid för mig iaf, man kan ju använda kvittot på inbetalningen sålänge om inget annat.

Jag fick mitt direkt på plats efter provet.

Licensen kan ta ett par veckor på sig från att man betalat in, men innan man har fått brickan kan man använda kvittot på betalningen tillsammans med lappen från licensunderlaget/svrfs hemsida som licens.

svar till båda:

tack så mkt för svaren! då verkar det som att jag skulle kunna ge mig ut o tävla rätt snart då om jag skulle vilja :D var lite orolig att jag skulle behöva vänta halva sommaren på att få kortet :p

Smartast är ju att prata med provledaren... säg att du ska tävla och vill ha kortet fort.

Kan ju bero på hur många som skriver, är själv provledare och även om det går fort att rätta tar det ett tag om det är många som skrivit. Är det bara några få brukar jag försöka rätta direkt. Det där är nog väldigt olika...

svarar till alla:
grejen är den att provet är inte rättat än. det var min ridlärare som höll i kursen, men sedan skickade hon in proven på rättning. brukar det inte vara så? :confused: iaf så har jag inte fått tillbaka provet från rättningen, men min ridlärare gick igenom de rätta svaren, så ja vet att ja blev godkänd. :)

jag gjorde mitt prov för typ 2-3 veckor sen & har inte fått mitt Gröna kort än

Jag fick mitt direkt på plats efter provet :). Gjorde det på ridskolan.

Är det nån som vet hur länge teoretiska provresultaten för Gröntkort gäller? Jag har gjort det teoretiska för nått år sedan men inte det praktiska. Om jag gör det praktiska snart måste jag göra om det teoretiska då?

Hej!! Snälla kan inte du skriva några frågor som kommer på provet.. jag fattar inte vad som kommer eller vad man kommer att göra.. Ska man rida ett dressyr program och visa häst för hans och kunna lasta och allt sånnt??! o.O Snälla kan du hjälpa mej?

en till fråga.. vad är det för kurs ni snackar om?? Jag har inte gått någon kurs eller nått men jag ska göra mitt snart..

enligt svrf så måste man gå studiecirkeln (4 ggr) innan man får ta kortet... detta för att man ska hinna en hel del..
gång 1: gå igenom de två böckerna Konsten att tävla och Säkerhetregler vid hästhantering.
gång 2: lastning och visa häst vid hand
gång 3: film
gång 4: gå igenom TR
(gång 5: träna på allt man gjort och "plugga" inför provet)
SEN får man göra provet..

om det är din ridlärare som håller i studiecirkeln kan denne intyga att du klarar av att rida valfri vilken häst som helst kontrollerat i alla gångarter..
"visa häst för hand" går man igenom vid lastningen.. det gäller att ha rätt längd på tygeln, hålla i med rätt antal händer vid de olika gångarterna och att vända åt rätt håll.. så att man kan visa hästen på veterinärbesiktningen på rätt sätt..

Jag fick också mitt direkt, OT men var bara tvungen att säga att jag gjorde mitt på 4.5 tim, Fort va? :angel::D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 254
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 954
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 629
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka