Grönt kort

Wysiwyg

Trådstartare
Kan man bara gå till ridsportförbundet och skriva av provet, om man har ngn som intygar att man kan rida o lasta? Eller måste man gå kurs för det?

Sv: Grönt kort

För att få ett grönt kort måste man gå en grönt kort- kurs som anordnas av ridklubbar. Du tar kortet på den klubb du vill börja tävla på eftersom din license som du får efter att du klarat kursen säger att du kommer att tävla för den klubben i ett år ( så länge licensen varar innan du löser en ny, då kan du också byta klubb att tävla för om du vill). Hör med din ridklubb om och när de anordnar en grönt kort- kurs. Du skriver också provet på kursen. Så gick det iaf till när jag fick mitt gröna kort.

Man behöver inte gå en Grönt Kort kurs, utan det räcker med att du skriver provet för nån behörig provledare. Och du behöver inte göra det för den klubb som du tänker tävla för. Utan du kan ringa runt till klubbar och höra om dom har nån provskrivning, Om inte sv RF har nån lista på godkända provledare (du kan kolla med dom om dom har det) Du behöver då ett intyg från en ridinstruktör att du kan rida.

Man tar grönt kort på en klubb som arrangerar provtagning. Ridsportförbundet har inget med själva proven att göra.

Hör med din klubb om du kan få skriva ett prov för grönt kort. Har man varit på tävlingar tidigare så brukar det inte vara några problem så länge man kan läsa någorlunda.

Vår klubb brukar arrangera kurser, men vi låter även de som varit på tävlingar (de som tävlat innan de fick ta grönt kort själva) skriva provet utan att vara med på kursen.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
137
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 426
Senast: Araminta
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka