grundskola? helst hästinriktad

LillaMusse

Trådstartare
hej!
jag söker akut en bra grundskola!
och jag har en stoor fråga, finns det en hästinriktad grundskola i stockholm som tar emot elever med egen här?
förra terminen fick jag "i högre grad" i alla ämnen förutom engelska, idrott och musik. i NO och matte hade jag minst ett starkt C och tror jag kommer få lika det här året. i de andra ämnena har jag ca E i engelska, idrott och musik och ca D i de andra ämnena tror jag. jag har fyra egna hästar varav två är mina och två min storasysters. den ena är en liten c-ponny som är aldeles för liten för mig egentligen, men han är otroligt välmusklad och kan bära mig. den andra är en 2.5 åring som är fullblod/oldenburgare och kommer som vuxen antagligen gå till 1.20 (hans mammas ända avkomma som är i "tävlingsålder" tävlar 1.10-1.20 och hans pappa har avkommer som går upp till svår klass har jag hört.
i ridningen så gör jag övningar allt från L:C till msv klass på min ponny. min hopptränare säger min ponny är så välutbildad att han kan hoppa en meter utan problem.:crazy: men jag är inte så säker.
om jag hittar en bra skola så är frågan, vilken häst kan jag ta med?
någon som har erfarenhet av någon hästinriktad grundskola? eller kanske en skola med bra meritpoäng i 9an och som har låg mobbing (har varit mobbad mellan 1-5, och vill slippa det nu)
hoppas på några posetiva svar!:D
 
Sv: grundskola? helst hästinriktad

När börjar du skolan i såfall? Just nu, skulle jag inte ta med någon. Ev 2.5 åringen, men den kan du inte rida just nu. =)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp