grundvaccinering

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 851
N

Nate

Hur lång tid får det max gå från 1:a influensa vaccineringen till den 2:a? Minns inte om det var 4-6 veckor eller 6-8 veckor :o

Sv: grundvaccinering

Jag har för mig att vaccineringen ska ske mellan 21-92 dagar efter den första.
Men jag kanske minns helt fel...

Vid grundvaccingering, så tar man den andra sprutan efter 4-6 veckor. Därefter efter ett halvår, sedan efter ytterligare ett halvår. Sedan gäller det en gång om året! :smirk:

Min lille har precis blivit färdig med sin grundvaccinering. :smirk:

alltså 3 - 13 veckor? Får det verkligen gå så långt mellan de två?

no need to smirk me :p

får det gå längre än 6 veckor eller är det max? Vet kommer nämligen till stallet om några veckor när det är tandkoll men enligt max 6 veckors regel måste jag ta ut distriktarn innan och vaccinera senast i slutet av nästa vecka. Skulle ju vara perfekt ifall man kunde vänta någon vecka extra och slå två flugor i en smäll :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
835
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 045
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
686
Senast: corzette
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka