Bukefalos 28 år!

Grus fråga.

Qodrofenia

Trådstartare
Vilken typ av grus ska man använda sig av om man vill att det packar sig och blir så hårt som möjligt? Typ likt cement.

Malmstenskross?
 
Sv: Grus fråga.

Vad jag har hört från vår grusleverantör är det samkross som mest liknar det du beskriver. Det lägger man som understa skickt när man bygger vägar. Binder ihop sig och skapar en hård yta som inte dränerar (obs)
 
Sv: Grus fråga.

Stenmjöl 0-2.... blir nästan som betong vid vattning + packning.

Annars kan man ta bärlager som då innehåller flera olika storlekar + lite grann med jord, används till skogsvägar.
Bärlager, samkross kan kompletteras med slitlager tex stenmjöl 0-2 som då blir ett slätt lager ovanpå själva vägen.

Vad du ska använda beror på omständigheterna och framförallt hur det ser ut under och vilken belastning du ska utsätta "bygget" för.
 
Sv: Grus fråga.

Tack tack ..:bow:

Måste man använda så "padda" för att få det hårt? eller räcker det med att vattna och banka till det med spade lite?
 
Senast ändrad:
Sv: Grus fråga.

Nä, att banka till det med spade ger inte så mycket överhuvudtaget annat än att man kan spara in gym-kortet....

Kör man över det m.m. så packas det ju ganska bra av det men då kan det "flyta" lite och bli hjulspår etc.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: tara
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
1 905
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 245
Senast: hastflicka
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 795
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp