Grus under skydden?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Limen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 724
L

Limen

Hur jag än drar åt hästens skydd så nog kommer det in grus under dem. Känns inte särskilt bra. Storleken ska vara rätt på längden men de måste väl vara för stora när det kommer in grus?

Eller finns det några bra tips på hur man slipper gruset under skyddet?

Sv: Grus under skydden?

linda istället eller skaffa andra skydd.

vissa skydd kommer det grus in i, andra inte.

Samma här, men det kommer bara in Paddexgrus, och de är ju så små och min häst verkar inte bry sig så det får gå.
Men annars gör jag som Centaur föreslår och lindar, no grus då ;)

Jag är så osäker på om jag kan linda. Tycker att det verkar svårt att inte göra fel. Finns det någon som kan berätta exakt hur du gör? Typ av linda och typ av pad?

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
822
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Bästa länet för häst?