Gud så tråkigt det är

V

Vaccan

När det är varmt :( Jag tycker det är skönt men hunden tycker det är pest och pina. Det går verkligen inte att göra någonting nu förutom att bada. Hon blir bara tjockare och tjockare dessutom ;)
Det är faktiskt synd om henne, hela tiden ligger hon och flåsar -hennes sammanlagda promenadsträcka om dagen ligger nu på typ... 600 meter kanske :o Ut och kissa och sen in igen innan solen smälter bort henne. Det är tur att hon tål ett totalt inaktivt liv utan att balla ur. Det skulle vara jättejobbigt att ha en hund som blir rastlös.
Jag saknar att vara ute och spåra och dona i skogen, men det är rent djurplågeri att göra det nu :crazy:

Ingen mening med denna tråd förutom lite "det är så synd om min hund" -gnäll :D

Kort på raringarna efter en av många badturer i helgen, det här är hon tillsammans med en hane :laugh:

bild.php
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Såg bilden i en annan tråd.
Det syns verkligen hur "synd om" det är om dem.
:laugh:
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Mina hundar är också helt slut i värmen. Vi lägger upp dagen såhär:

Tidig morgon = Promenad
Mitt på dagen = Jag fixar i stallarna, hundarna hänger med i sin egen takt, oftast tar vi en tur till vattnet och simtränar
Kväll= Långpromenad och träning

De klarar sig fint men det blir ofta sena kvällar för att hinna med.
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Nu är det bara 23 grader ute :D ;) Synd att man måste vara vaken till typ tre på nätterna för att det ska bli normalvarmt :p

Vallhund; Vart har du sett det här kortet? Isf måste nån ha tagit det för jag hade precis nästan kommit hem från en minisemester där jag tog det när jag skrev tråden :crazy:
Skitsamma, det är min hund iallafall ;) tillsammans med en hane som jag vart hundvakt åt i förra veckan :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gud så tråkigt det är

Min hund har varit helt död nu i flera dagar, han är inte ens en sån med speciell jättepäls, en liten springer är det. Men han orkar ingenting, han är trött efter en promenad på typ tio minuter i värmen.

Men nu har han badat och simmat för första gången i sitt liv :laugh: Han älskar det och sen springer han som en tok och sen i i vattnet igen för att simma. Så nu spenderar vi mycket av dagen vid vattnet och har en betydligt gladare vovve. Sen på hemvägen sitter han i bilen med huvet utanför fönstret och luftar sej, jag vet att det inte är bra eller säkert men jag har ingen ac i bilen och ska han sitta i buren där bak så dör han.
 
Sv: Gud så tråkigt det är

4879_98698648879_557253879_2062409_1790681_n.jpg


Så såg det ut före dom var i bilen ;) Sådär, bildtjyv :devil::D.. kom och sno en bild till :p
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Man får göra det man kan för de små liven :laugh: Det finns en bra produkt som jag inte vet namnet på och som jag inte har ;) men en kompis visade mig för några månader sedan. Det är typ som en handduk som man blöter och sen fortsätter den att vara kall och våt rätt länge efter. Skönt för jyckarna att ligga på när det är så här :laugh:
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Så är det hemma nu oxå. Hundarna (+ jag) ligger ute och steker på dagarna (ja, hundarna med, i solen med magen i vädret, sköönt ;)) och sen på kvällarna när man ska ut och gå så ser dom ut som att dom ska dö efter 300 meter :p... Och sen börjar det bli så mycket mygg hemma hos oss nu så man kan bara gå efter vägen, i skogen blir man uppäten (trots att dom besprutat dom jävlarna *morr*). Menmen, får hitta en tid där det är skapligt svalt och myggorna fortfarande är drogade av värmen :p...
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Min hund är ju vit så han drabbas inte lika mycket, han har dock björnpäls, men är inte påverkad alls. Däremot så skulle matte kunna trilla ner och dö av
värmeslag om hon gick utanför dörren mitt på dagen. (Sitter här med brännskador och en blödande panna efter att ha varit ute i solen i ett par timmar mitt
på dagen :mad: solskydd hade jag på mig.) Men min kära far går med honom på dagarna, men det blir inte alls samma motion, så han är också tjock! Inte
bra, en unghund som är fet...
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Mina orkar inte lika mycket i värmen, men lite enkel träning, promenader och massor av bus fylls dom varma dagarna med ändå.
Dom är ute på vår lilla tomt i genomsnitt 5 timmar om dagen, där dom växlar mellan att leka, sola, vila i skuggan eller spana på kvarterets katter.
En rask promenad på ca 40 min är inga problem direkt, även om dom såklart flåsar under tiden.
Däremot så håller JAG att på gå under av värmeslag vid motion, så jag försöker hålla aktiviteterna som är påfrestande för mig till kvällstid :p
Vi brukar köra lite bollkastning, promenader i långsamt tempo och annat där jag kan ta det rätt lugnt. På kvällarna är dom redo för vanligt jobb! :)
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Åh så jag känner igen det där. Mina två grabbar är precis likadana, långhåriga collies så värme är inte direkt någon hit. Dessutom tycker den ena INTE om vatten och den andra har inte fattat grejen med att bada - vatten är till för att drickas.. Så att gå och bada (som matte skulle uppskatta!) fungerar med andra ord inte så jättebra!

Så nu har mitt dygn förvridits totalt (som synes) är ute med dem om nätterna när det är svalt och skönt för dem. Om dagarna ligger båda två utslagna vid våra fläktar här hemma, de flyttar bara på sig för att gå och dricka! :p
 
Sv: Gud så tråkigt det är

Själv har jag inte sovit ett dugg inatt, hunden har vart ute på prommisar vid 10, halv tre och halv sex inatt :angel: Vad gör man inte...:D
Men faktiskt har inte jag heller kunnat sova, såg på film och sen var det för varmt och ljust, vid tvåtiden sken solen som en dåre och jag har vart ute i sommarklänning utan att frysa ett dugg.

Söka saker är en aktivitet lagom för solskensväder, nackdelen är att om man ska göra det ofta blir det mycket karra :p Äh hon är inte görfet, men hon har vart smalare. Men det tar vi igen i vinter när man kan vara ute i flera timmar istället :laugh:
Och hon är så bra när man badar, hennes saviorinstinkt gör att om man är en 20-30 meter ute och badar själv så kommer hon simmandes för att hämta en, men tar man inte tag i rumpan och flyter med in så simmar hon in endå. Hon kan simma längder non stop i över 20 minuter :D ser riktigt gulligt ut. Som motionssim :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp