Gul tunga?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 930
E

Elwis_86

Är det farligt om hästen har gul tunga? Eller kan det tyda på att hästen behöver något? Mineraler? vitaminer?

Är hästens övriga slemhinnor också gula ex tandkött, ögonvitan etc??

Verkar isånnfall väldigt konstigt för det finns inte en ända smörblomma i hagen där hon går! :idea:

Nåt annat gult då? Det är nog i alla fall inget farligt.

nej, inte vad jag sett. Men du tror inte hon behöver någe mineral eller nått då?

Hästar undbiker att äta smörblommor. De är giftiga i färskt tillstånd. Torkade i hö däremot går bra.

Min häst äter då smörblommor. Inte så hon bara slukar dem, men de som slinker med gräset spottar hon inte ut.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
693
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Mearas
·
Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den... 2
Svar
21
· Visningar
1 253
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka