gummistövlar som håller i stall!

johossan

Trådstartare
Är det någon som har något bra förslag på gummistövlar som tål att användas i stall?
Har de senaste åren använt tretorn från granngården men efter knappt ett år användande så har de börjat spricka vid foten och börjat läcka. Har jag för höga krav? Används i stort sätt dagligen. Ser för övrigt inte slitna ut förutom att de spricker.
Vad har ni för märke och hur länge håller dom?

Sv: gummistövlar som håller i stall!

Se till att de är urinbeständiga lantbruksstövlar, annars är det svårt att få dem att hålla.

Själv gillar jag foder och stålhätta, men det är ju en smaksak.

kl är också i behov av gummistövlar, är en sån som alltid lyckas trampa på en spik första veckan med nya stövlar :/. universum vill inte att jag ska ha vattentäta skor :rofl:
vilka märken brukar ha bra kvalitets skor?

Både jag och mamma har stövlar från Toggi, modell Lady Wanderer. Mammas har hållt i två-tre år nu, mina 1 år (båda paren är fortfarande hela och används väldigt ofta, dock ej på vintern).
De är jättesköna och verkligen hållbara, helt klart mina favoritstövlar som jag kan rekomendera till alla:love:

Finns i olika priser överallt men de är inte dyra om man jämför med andra som går sönder direkt;)

Jag är inne på mitt andra par tretorn-stövlar. Det första paret höll i ca. 5-6 år av daglig användning (året om, varma på sommarn men dem är ju så smidiga:)) och allt vad det innebär (mockning, vandring, snöpulsning, plask i vattenpölar ;)) Dem höll sig hela alla år tills det dök upp en mindre spricka, så skaffade ett par likadana som nu är 3 år gamla. Mina har stålhetta, är höga i skaftet, supersköna, 100% vattentäta och förvånansvärt varma för att vara gummistövlar då dem inte är fodrade. Kollade på tretorns hemsida för att se vad modellen kunde heta men hittade inte den. Mina ser ut som jaktmodellen estate men utan regleringen och med stålhetta. Kan nämna att min mamma också är inne på sitt andra par och som också har haft samma hållbarhet.

Innan vi köpte denna modellen köpte vi andra tretorn-stövlar som höll i en vecka och sen läckte dem in efter en timme i regn. Så skulle tipsa om att köpa modeller som är helgjutna (kan man säga så?!) alltså som inte har en söm nere i kanten där dem oftast läcker in.

kl

Som Lovisaleonora är inne på beror det ju mycket på vad man utsätter stövlarna för. Jag trampar inte mycket i urinblött strö och har inga problem med att stövlarna inte håller även om de är billigaste varianten. Köper alltså de som passar bäst i affären jag är inne i :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag står och går mycket om dagarna och har rätt höga krav på mina skor. Hittills har jag varit ok nöjd med mina Ariat med stålhätta men...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: MayGrace
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 117
Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 065
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka