H**ks eksemtäcke

jamman

Trådstartare
Tänkte köpa ett eksemtäcke i julklapp till min dotters ponny.
Är eksemtäcket från H**ks nåt att ha? Dom har ju 15% på det nu och ska ändå handla andra julklappar därifrån.
Tacksam för svar

Sv: H**ks eksemtäcke

Vilket menar du? Det bruna thermo master? Det har jag haft och tycker det funka helt ok, trångt i halsen men det ska väl vara fixat i nya modellen. Har man inte en häst som kräver ett rejält eksemtäcke så är det ju en billig och bra variant.

(Oj va konstigt det känns att diskutera eksemtäcken i december förresten :D )

Minusgrader ute och jag planerar att köpa eksemtäcke......
Jag håller med om att det känns konstigt, men det är lika bra att ha ett täcke i god tid innan hon börjar klia sig.

Ja, det är det bruna TM som jag har tittat på.
Pållan har lindrig eksem i man och svans och blir helt tokig när knotten kryper i pälsen.
Har provat det mesta och tänker nu prova täcke så får vi se om hon får behålla manen till sommaren.
Halshålet har dom tydligen gjort större.
Är täcket krångligt att sätta på?

Nej jag tycker det inte är krångligt, såvida man inte har en häst som får panik om man trär nåt över huvudet.

Du kan väl prova täcket och sen köpa ett bättre om det inte funkar bra? De blir ju rätt slitna efter en säsong eftersom hästarna kliar sig, rullar och lever om.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
375
Senast: Hedwig
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
968
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår