Hackamore med långa skänklar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 206
I

Isidor

red min häst med hackamore med långa skänklar för första gången idag har ridit på bett förut. det jag skule vilja veta är hur era hästar har reagerat första gången med hackamore. min gick ner i form hela tiden i skritt. han har inte gjort så när jag ridit på bett. så därför vill jag veta hur era hästar har varit första gången

min gick ner i form hela tiden i skritt. han har inte gjort så när jag ridit på bett

Och du är SÄKER på att hästen inte bara böjde på nacken, men glömde ryggen + bakbenen?
Att han inte krullade ihop sig lite extra för att det var ett nytt bett, med tryck på nosen?

Vill inte förstöra din positivitet till detta, men att hästen "går i form" är mer än att böja på nacken. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 214
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 072
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka