Bukefalos 28 år!

S

Sweet

Vad är det för skillnad på ett sånt här hackamore:

hackamore2.jpg


och ett vanligt hackamore?? :confused:
 
Tycker det såg väldigt starkt ut när det bara var ett rep där framme :crazy:
 
Håller med om att det ser starkare ut än ett "vanligt"...
 
Skarpt över nosen men ung lika stor hävstång som ett ponnyhack skulle jag tro.. Eftersom sidistycket inte sitter fast borde de kunna ge mer otydligheter (som ett pessoa) MEN det har ju kedja som borde motverka detta..

Den, iaf som jag kan se det som, stora skillnaden är att det inte borde ge alls lika mycket tryck på nacken, just pga att sidostycken inte sitter fast. Ok, om man drar i tygalrna drar ju nacken oxå ned eftersom kindkedjan motverkar "pessoaeffekten" som gör att "bettet" (här sidoskäknlarna som utan kedjan skulle åkt upp till ögonen ist för att ge nacktryck) bara dras uppåt men då får man dra och det ska man aldrig gör i bett.

Har jag helt fel uppfattning om mekaniken (tveksamt betyg på den fysikdelen;) )?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Undrar om man kan fästa en andra tygel på ett hackamore, skulle det kunna funka? :-)
Svar
4
· Visningar
897
Senast: lundsbo
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 334
Senast: Bri
·
Utrustning Jag är väldigt intresserade av bettlösa alternativ men känner ännu inte till så många. Har googlat en del men hittar inte så mycket mer...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: skiesabove
·
Träning Vår ponny biter i bettet. Direkt när han fått det på sig börjar han bita. Tandläkaren har sagt att tänderna är en aning slitna pga...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp