Häst död – påkörd av pendeltåg

Ägaren jagar den andra hästen och polisen är klara på platsen. Kan inte polisen bistå i att försöka få tag i den andra hästen? Eller de hjälper inte till med sådant?
 
Ägaren jagar den andra hästen och polisen är klara på platsen. Kan inte polisen bistå i att försöka få tag i den andra hästen? Eller de hjälper inte till med sådant?

Det står iofs inte att de inte letar, bara att själva insatsen på olycksplatsen är klar.

Men nej jag har svårt att se att polisen har tid att leta/bistå så länge hästen inte befinner sig på em väg eller så.
 
Det står iofs inte att de inte letar, bara att själva insatsen på olycksplatsen är klar.

Men nej jag har svårt att se att polisen har tid att leta/bistå så länge hästen inte befinner sig på em väg eller så.

Nej, har den sprungit till skogs eller så då förstår jag också att de inte hjälper till. Jag tänkte mer att den fortfarande sprang längs/i närheten av spåret och kunde orsaka en olycka.
Men jag vet alltså inte utan det var en undran från min sida :)
 
Nej, har den sprungit till skogs eller så då förstår jag också att de inte hjälper till. Jag tänkte mer att den fortfarande sprang längs/i närheten av spåret och kunde orsaka en olycka.
Men jag vet alltså inte utan det var en undran från min sida :)
Självklart hjälper polisen till om de kan förhindra olyckor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I mitten på januari dog en islandshäst efter att ha blivit påkörd av ett pendeltåg. Nu får ägaren ersättning.
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagsmorgonen rymde två hästar från en hästgård söder om Stockholm. Nu rapporterar P4 Stockholm att en av dem har blivit påkörd...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en lastbil under tisdagseftermiddagen på E4:an mellan Jättendal och Gnarp.
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp