Häst innan man dör?

Tack för alla påhejningar! Jag har meddelat att jag tar honom. Det finns två frågetecken att räta ut men om allt går som vi hoppas kan han flytta till mig i helgen. Ägarinnan tar sitt ansvar såtillvida att han har en bra försäkring (som jag övertar) som täcker avlivning och hon har en bra kontakt i ärendet, så när det blir dags kommer hon att hjälpa till. Hon skulle absolut kunna avliva honom redan nu men tycker att det skulle kännas fint om han och jag fick den här sista tiden tillsammans.
Kolla att försäkringen verkligen gäller för trotjänaravlivning, det trodde jag att min gjorde men det gällde inte om man valde att avliva för ålder och allmänna krämpor. Så det kan vara bra att kolla upp och sätta undan pengar.

GRATTIS till hästen, hoppas att ni får det härligt tillsammans!
 
Kolla att försäkringen verkligen gäller för trotjänaravlivning, det trodde jag att min gjorde men det gällde inte om man valde att avliva för ålder och allmänna krämpor. Så det kan vara bra att kolla upp och sätta undan pengar.

GRATTIS till hästen, hoppas att ni får det härligt tillsammans!
Tack för tipset. Såvitt jag förstår täcker försäkringen det mesta av kostnaden om det är på veterinärs inrådan. Men ska lägga undan så det räcker ändå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 454
Senast: Sootie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
3 981
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp