Häst-Massage..

M

mia

hej! Vet inte vart jag ska lägga in denna tråd.. Så provar här ;) haha..
jag undrar om det är någon som vet av någon bra häst-massage bok eller film ? OCh vart får man tag på den isf ?
Mvh / Mia
 
Just nu har HÖÖKS massagetips på sin hemsida under länken "Månadens Tips" som finns på startsidan, och i den artikeln tipsar man också om 2 st böcker! Gå in på deras hemsida och läs mer.
 
hööks säljer ju en bok oxå.. jag har den och den är bra!! väldigt bra... den av eva eternell hagen har jag... kramiz
 
På bokrean så kommer i alla fall Akademibokhandeln rea ut boken HÄSTMASSAGE OCH KOMPLETTERANDE METODER
Som jag kan rekomendera
 
Hööks har också en bok om TTEAM för typ 120:- eller nått, där finns det både massor med bra mysiga massagetips och bra markövningar... superbra bok tycker jag :love:
 
Den bästa boken jag har läst gällande hästmassage är Friskare häst. Där går han igenom var de mest ömmande punkterna brukar finnas, hur man ska massera och på slutet lite stretching och psykiskt träning. Den är mycket bra och väl beskrivande.
Den är skriven av Chris Olson. ica bokförlag. isbn 91-534-2124-8
En kanonbok med mycket bilder :D
 
Mitt tips ar "Equine Massage" av Jean-Pierre Hourdebaigt. Den tycker jag ger en bra teoretisk grund och ar aven tydligt illustrerad. Jag bestallde den fran amazon.com
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Empalie
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 576
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
14
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp