Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

oh fy va obehagligt! Snacka om snäll häst som inte brallade iväg fullständigt!
Men nu har man lärt sig ngt nytt i varje fall
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Ja jag håller med dig - Fy vad otäckt. Vilken tur att det gick bra trots allt. Jag kommer nog att vara mer försiktig när jag korsar järnvägen här hemma i fortsättningen. Otäckt att det kan hända !
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Vad läskigt! :crazy:
Jag har hört att järnvägsspår kan leda ström, men jag trodde det var en skröna!
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

maximal otur att hästen lyckades sätta ena hoven på ena skenan och en annan hov på andra skenan så att elen kunde färdas genom hela hästen..

nä, järnvägsspår kommer inte jag korsa med häst om det inte är ordentlig och skyddad övergång.. :crazy:
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Läskigt:eek: jag måste passera järnvägsspår på väg mot byns ridbana. Aldrig fått en stöt ,trodde inte det gick ;S
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Fy vad obehagligt!
Egentligen tycker jag obevakade järnvägsövergångar öht är läskiga, tågen kan komma snabbt. :crazy:
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

tycker detta verkar orealistiskt .Det är samma pol på båda skenorna och dom är jordade till mark om det skall bli något överslag måste det ske till luftledningen.Hopas någon kunnig läser och svarar.
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Det var min första tanke också.
Kanske svaret är hög häst, lång ryttare, slak luftledning och fukt i luften?

LIA
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Kan annars bero på en trasig elledning som fallit ner över spåret. Spåret är ju gjort av strömförande material så då är de nog oundvikligt att få en stöt.
 
Sv: Häst och ryttare fick elstöt av järnvägsspår

Jordningen av ett flera kilometer långt järnvägsräl är ganska häftig så strömen slår av direkt vid en nedfallen ledning( ngt som knappast borde missats i artikeln). Ngt i stil med vad Lia skriver låter troligare.
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Om vi som ryttare förväntar oss att vår häst ska prestera optimalt så måste vi själva dra vårt strå till stacken. "Ridsport bygger i...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar med framgångar i 1,55 respektive 1,60 har fått nya ryttare. En av dem är VDL Groeps Quatro, som norska Geir Gulliksen har...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst på vägen och en arg bilist. Det var upprinnelsen till ett bråk som slutade med en polisanmälan och ett påkört hästben. ...
Svar
15
· Visningar
1 980
  • Artikel
Hästnyheter Kaffet och chokladbollarna gav positivt utslag av otillåtna substanser vid hästens dopingkontroll. Disciplinnämnden har nu tilldelat...
Svar
13
· Visningar
1 550
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp