Häst skuren i baken!

F

fialotta81

Hej! Jag har fått min häst fraktad till ett stall nere i Skåne. När jag kom ner dit och skulle möta upp hästen var den kraftigt knivskuren. Vad ska jag göra. Vems fel är det?
Snälla hur ska jag gå till väga.
Nån som kan hästjuridik? :(
 
Vad säger dom på transport bolaget som kört hästen? Dom om någon borde kunna tala om vad som hänt eller hur?
 
Bolaget som körde hästen måste ju veta vad som hänt.....fyyyy va hemskt :cry:..dom måste ju ha någonform av ansvar ju.....erkänner dom inte så annmäl dom!! :mad:
 
Nämen gud! Är allt bra med hästen nu, då? Jag tänkte så att den inte fått någon infektion eller nåt..*ryser vid tanken*
 
Vad hemskt! Vad säger dom som körde transporten själva? Det är en mardröm att få sin häst skuren, det hände nästan i vår hage i somras men vi cyklade förbi hagen precis i rätt ögonblick... Hur mår den nu då?

Får man fråga vilket bolag det var som körde hästen?
 
Har en eller helst flera veterinarer sagt att den ar just knivskuren aller har du sjalv dragit den slutsatsen?
 
Anmäl dom :mad:
Du litar ju på att hästen kommer fram säkert.
Vissa skador kan ju inte transportören rå för, men om hästen är knivskuren :mad:
 
Sånt får inte hända, har du kollat på Bukefalos och juridik, som står i vänsterspalten, samt Ridsport har en del inom juridik, kolla annonserna!
Du måste ta reda på vad som hänt, vad sa veterinären?
 
usch vad hemskt! men jag håller med som nån sade. Någon är ansvarig ju. Så kolla upp det ordentligt med bolaget som körde. om de säger att "näää hästen var itne så när iv lastade på honom" så är de ju skyldiga för det hänt i deras ansvar. Men se till att någon får sota för det här för det är ju helt oacceptabelt. Du ska absolut anmäla händelsen!!
 
som någon redan sagt, är det du som kommit fram till att den är knivskuren eller vet?
Se till att vetrinär ser skadan, konstaterar att det är en knivskada, ring de som fraktade hästen, prata med dem, går det inte på något sätt bra anmäl!
 
Hästtransportören är ju ansvarig för hästen under transporten. Är det inte så att hästen skadat sig någonstans under transporten snarare än att den är knivskuren?
 
Du ska kräva ersättning av företaget som transporterade hästen. Garanterat så det täcker upp för vet-besöket.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 803
Senast: Badger
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 160
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp