Hästar blir aska i unikt krematorium

Sv: Hästar blir aska i unikt krematorium

Får lite fnissiga minnen då jag läser det. Förlorade en ponny på kliniken för några år sedan. Kliniken ville obducera henne och jag sa att det var okej, bara hon kom hem sen. Några veckor senare fick jag en postavi och på posten fick jag en tioliters hink med noga påtejpat lock, det var min lilla Ida som i askform återvände hem... I backspegelnb var det en absurd och rätt udda situation...

Jenny
 
Sv: Hästar blir aska i unikt krematorium

så knäppt det kan bli ibland :rofl:
 
Sv: Hästar blir aska i unikt krematorium

Jag tittade precis på deras hemsida. Detta var bästa nyheten för mig på länge. Har en 28 årig kompis som jag ägt i 19 år! Eftersom jag bara bor ca 4-5 mil från Munka Ljungby är detta helt överkomligt i pris.

Hade skönt att veta vart kroppen tar vägen....
 
Sv: Hästar blir aska i unikt krematorium

Men vad då första? Har man inte kunnat kremera hästar i Uppsala i flera år? :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Att skiljas från sin häst kan vara lika svårt som att förlora en vän. Trots det finns det få begravningsalternativ. Nu...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Idag drar sig många hästägare för att avliva sin gamla häst på grund av tanken på slakt och destruktion. Men kanske...
Svar
1
· Visningar
1 266
Senast: chansen
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) En ryttarinna skadades allvarligt då hon hamnade under sin häst som föll ihop på väg 106 strax utanför Källstorp på...
Svar
0
· Visningar
918
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp