Nytt krematorium för hästar

(Sveriges Radio)
Idag drar sig många hästägare för att avliva sin gamla häst på grund av tanken på slakt och destruktion. Men kanske kommer vi se färre magra gamla hästar i sommarhagen inom snar framtid. För i december startar Sveriges första hästkrematorium i Munka Ljungby.

http://www.sr.se/malmo/nyheter/artikel.asp?artikel=1497797
 
Sv: Nytt krematorium för hästar

Det tycker jag låter bra Gunnar!!!!! Jag tror samma som du att många kommer till att använda sig av detta när deras bästa vän måste sluta sina dagar. Fasar själv för den dagen då mitt halvblodssto inte finns mer. Har haft henne sedan hon var 5 år och nu är hon 23 år och hon är minsann lite väl rund och go nu i sommarhagen. Prata om att vi känner varandra innan och utan till....

Mvh

från mej
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två hästägare i Munka Ljungby bytte hästar med varandra. De skrev kontrakt och bytet genomfördes men en ångrade sig.... Källa / Läs...
Svar
11
· Visningar
1 847
Senast: Myzan87
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Ulricehamn måste avliva sin 35 år gamla häst, anser länsstyrelsen.... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
1 639
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) En 40-årig man är misstänkt för att ha vanvårdat djur på en gård i Nässjö kommun. En häst var så undernärd att den fick avlivas...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) I helgen drar fälttävlanssäsongen igång med internationella hästtävlingar i Norra Åsum utanför Kristianstad. 380 hästar ska under...
Svar
0
· Visningar
753
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp