Hästar knivskurna i sina könsorgan

(GT)
När personalen på Jutagårdens ridskola utanför Skövde skulle ta in hästarna från hagen gjorde de upptäckten.
Någon hade skurit två ston i könsdelarna.
- Det är obegripligt att man kan göra så här mot oskyldiga djur, säger ägaren Frida Nilsson till GT.se.

http://www.gt.se/nyheter/1.1073864/hastar-knivskurna-i-konsdelarna
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

:eek: Hur kan man?! Hur kan man bara med och göra en sådan sak...:cry:. Har läst om detta hänt en hel del tidigare i trakterna.
Nä nu tar jag och sätter lås på mitt stall om nätterna och stoppar in hästen om man ska åka bort nånstans...blir ju totalt livrädd och paranoid efter vad jag läst.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Hur många gånger ska man behöva läsa om sånt här ?

Jag mår illa, skulle nog själv hamna i fängelse om jag tog ett sådant kräk på bar gärning ! No mercy

Tydligen får dom ändå inga straff och utredningarna läggs ner, det är alltså fritt fram att göra vad som helst med djur.
Förstår inte myndigheterna att dessa psykos ofta ger sig på barn oxå tex ? Ett illdåd mot en häst är bara toppen av isberget även om det är hemskt nog..
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Fy fan! Sån människor borde få ett skott i pannan ! Jag blir så arg, riktigt sjuka människor.
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

De dyker alltid upp någon här på Buke som tycker synd om de sjuka j...arna som knivskär hästar, som klagar så fort nån skriver vad de skulle vilja göra med dessa missfoster.
Ok vi har inte dödsstraff i sverige, men skulle man inte kunna starta ett nätverk där man sprider namn och personnr på dessa i vissa fall kända människor.
Så man kan kontakta hästmänniskor som bor i närområden så de får veta riskerna.
Och sen terorisera äcklena så de förhoppningsvis tar livet av sig själv.
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Pratade med en kompis nyss som bor i närheten och hon sa att de tidigare haft någon som skurit hästar där, som visst var någon militär.
Någon som känner till nåt om denna, lever han fortfarande?
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Jag hör till en av de som kan tycka synd om folk som är så sjuka att de gör såhär.
Det betyder inte att jag bortser från vad de gör, eller att jag inte tycker det är vidrigt.

Jag för min del kan tycka det är märkligt att en ? förövare kan gå in i en hage, med flera hästar och skära två stycken när hagen är fullt synlig långt bort, öppen insyn,dagtid, ligger precis vid anläggningen, och där en av hästarna var mycket svår att få tag på.
Jag kan inte förstå hur man kommer åt att skära flera ggr i bak, och på ett ben, även om man binder dem i ett träd i hagen, dessutom borde det blivit spår.
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

det är som sagt väldigt märkligt, hur bär dom sig åt ?
I vissa fall kan det handla om att hästarna själva skadat sig på nåt sätt men inte som skett här förstås..

Mkt skumt att förrövaren inte hittas halvt ihjälsparkad.
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Det är verkligen fruktansvärt - och mitt på ljusa dagen dessutom?! :confused:

Stackars, stackars hästar!!! Överlevde dom?

Hade hästen stått i en box så vet jag precis hur äcklet hade gjort, men ute?

Jag säger bara "an eye for an eye and a tooth for a tooth!" :cool:
 
Sv: Hästar knivskurna i sina könsorgan

Tydligen har han drogat dem med domosedan, och visste exakt vilken mängd han skulle ge.......
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I slutet av förra veckan hittades två ston i hagen med skärsår i könsorganen, och på onsdagen upptäcktes en liknande skada på en häst i...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jutagårdens ridskola utanför Skövde stänger nu sin anläggning på grund av risken att få in smitta. – Jag hoppas den rådande situationen...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett flertal hästar sprang runt på riksväg 47 och länsväg 95 strax utanför Jönköping under söndagen. – Det ska handla om fyra hästar, vi...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera hästar har knivskurits i Dalarna i sommar. Och under natten till måndagen var det dags igen då en häst på en gård utanför...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp