Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Sv: Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Kul! Fast här hemma kör vi den andra varianten..stängslar in trädgården och släpper hästarna fria, (inte så bra för mina hallonbuskar, och idag rök toppen på ett av de små äppelträden..+ att ponnyn verkar vara överförtjust i jordgubbsplantor). Men vad gör man inte för att slippa klippa gräset..:D
 
Sv: Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Kul! Fast här hemma kör vi den andra varianten..stängslar in trädgården och släpper hästarna fria, (inte så bra för mina hallonbuskar, och idag rök toppen på ett av de små äppelträden..+ att ponnyn verkar vara överförtjust i jordgubbsplantor). Men vad gör man inte för att slippa klippa gräset..:D

Problemet när hästarna själva får sköta gräsklippningen så blir det ju ofta inte så som man vill ha en gräsmatta, då de lämnar de grässorter som inte smakar gott , äter inte där de gödslat osv.
 
Sv: Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Jotack, det har vi märkt..mannen i huset var illa tvungen att släpa fram handjagaren efter att pållarna klippt;), och dessutom en spade, så att han kunde fylla igen alla hål efter att storpållen haft glädjefnatt över att få vara i paradiset med alla äppelträd..mums!
 
Sv: Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Det var ju Tom och Camilla! Det har de inte sagt ngt om minsann! :D
 
Sv: Hästar sköter gräsklippningen på Djurgården

Hej alla!

Det här är ju faktiskt ingen nyhet i dom södra regionerna av landet. I malmö så har rekreations området bulltofta som är ca 200 ha stort blivit klippt av hästar sedan 3 år tillbaks!

Jag har nu fått turen att jobba med detta i sommar. Det ser lite annorlunda ut, men hästarna som används är ardenner och till skillnad från inslaget som svt gjort så använder vi selar som kommer från amish :) dock syns inte dessa selar på hemsidan.

www.aventyrsarken.se
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under lördagseftermiddagen har fem hästar varit lösa på Djurgården i Stockholm. Enligt P4 Stockholm har två personer fått föras till...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 291
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Hästnyheter ”Dykande hästar – galna sporten som Trump försökte återuppliva” är rubriken på en otrolig historia om kvinnan som räddade den sista...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 175
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp