Bukefalos 28 år!

Hästarna drar tävlande i soffor – här är nya sporten i Nordamerika

I helgen samlades skidåkare och ryttare i Calgary i Kanada för att tävla i en av de snabbast växande vintersporterna i Nordamerika: Skijor – en
kombination av skidåkning och ridning där en häst drar en skidåkare genom snön med en hastighet på upp till 65 km i timmen.
– Att förena skidåkarna och ryttarna, jag gillar att säga att vi alla är lika galna, säger arrangören Sam Mitchell.
 
I helgen samlades skidåkare och ryttare i Calgary i Kanada för att tävla i en av de snabbast växande vintersporterna i Nordamerika: Skijor – en
kombination av skidåkning och ridning där en häst drar en skidåkare genom snön med en hastighet på upp till 65 km i timmen.
– Att förena skidåkarna och ryttarna, jag gillar att säga att vi alla är lika galna, säger arrangören Sam Mitchell.
Ja tolkning är ju en oerhört okänd aktivitet... Då vet vi vad vi ska kalla det hädanefter.
 
Vi använde i och för sig alla möjliga typer av pulkor, skidor, traktordäck och sopsäckar - men i artikeln står det just skidor.
Samma här. Ungarna åkte i soptunnor i vintras :-P (det är just ordet skidor jag reagerade på förövrigt, kan inte se att det är något nytt påfund, inom galoppen rids det varje år riktigt stora lopp i Europa med skidor och häst och har gjorts i många år).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp