Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Så absolut typiskt.
Den ena delen av kommunen vet inte vad den andra delen gör.
 
Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Det är helt otroligt ! Samhällena bara växer , snart är det inte möjligt att ha häst längre där jag har mina .. Vi måste rida på cykelstigarna för att komma till ridhus och skogar men byborna bara klagar och klagar.
Och på vägen vågar man inte rida, inte sedan jag höll på att bli påkörd av en bil som kom minst i 100 km/h där det är 50 km/h. Det är skrämmande.. Byborna är t.o.m så desperta, att dom sätter in dagens ris i tidningen för att vi har fläktarna på , på höskullen för att höet ska torka när vi tar in det. Vilket ju bara sker 1 gång om året. Idiotiskt
 
Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Alla vill bo på landet, men utan "landet".... Vet dom vad dom vill egentligen? En annan tycker de kan stanna kvar i sina lägenheter eller villaområden inne i stan. Flyttar man ut på landet får man väl köpa hela "konceptet" och där ingår t ex höfläktar och hästar.
 
Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Alla vill bo på landet, men utan "landet".... Vet dom vad dom vill egentligen? En annan tycker de kan stanna kvar i sina lägenheter eller villaområden inne i stan. Flyttar man ut på landet får man väl köpa hela "konceptet" och där ingår t ex höfläktar och hästar.

Ja eller hur .. Gårdarna har i princip stått där 100 år (Nej men du fattar) Bygger man sen hus runt omkring så får man skylla sig själv.
 
Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

Jag hörde om några stadsbor som flyttade ut på landet och fick en hästgård till granne.
På sommaren gick hästarna i en hage intill stadsbornas ställe och det blev ett jä*la liv, deras son var ju alergisk:eek:
Kommunen ansåg dock att flyttar man ut på landet så får man ta med hästar och dyl i beräkningen:devil:
 
Sv: Hästgårdsägare kräver undantag från ridförbud

*lånar*

Väldigt mycket folk tittar på "Bonde söker fru" just nu, många kvinnor skulle vilja ha en bonde säger de.
Hoppas då det inte är samma folk som klagar över såna här saker, för klagande folk finns ju överallt, jag känner igen såna här situationer från många håll.
Stadsfolk som inte begriper sig på landet.
De vill bara romantisera, det är sååååå vackert på landet, men till det vackra hör lantbruken och djuren som håller landskapet öppet och lantbruk kan både väsnas och lukta vid tidpunkter då man kanske tänkt sitta i trädgården, så är det bara och det får man räkna med om man köper en gård/lantställe invid ett lantbruk.

Tänk efter, de som så gärna vill ha en bonde! Om det samtidigt är de som klagar på att hötorken väsnas eller gödselspridningen luktar eller att en lantbrukare kör traktor sent på kvällen för att bli färdig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (KB) Kammaråklagare Christer Almfeldt kräver bötesstraff för en person för brott mot djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (TA) Kommunens politiker verkar inse att ridsporten kräver insatser. Efter het debatt i TA om hästskit på cykelbanorna avslöjar Mats...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Därför bör även Kristianstads kommun satsa på hästbranschen som framtidsnäring. En bra början är att anordna...
Svar
0
· Visningar
706
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Under två år har Hässleholms kommun satsat på hästsektorn. Detta har resulterat i bland annat elva nya företag...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp