Bukefalos 28 år!

hästköp?

johossan

Trådstartare
då min tidigare tråd blev raderad gör jag ett nytt försök men omformulerar frågan lite:-)
hur hade ni tänkt ang köp av häst som är ett halvblodssto född 1994. tävlad upp till la dressyr med placeringar. fick i våras bekymmer med ryggen, ömmade vid tryck, blev röntgad som visade ngt tät mellan tonutskotten strax bakom sadelläget, pga fel sadel blev hon ryggöm och påföljden av detta blev kotledsinflamation båda bak. fick en behandling friskförklarad i september. därefter igångsatt utan några problem, hittills.
för övrigt en mycket trevlig häst med bra gångarter.
bör också tillägga att hon inte har någon skadehistorik sen tidigare. kotledsinflamationen i somras är den första hältan.

är erbjuden att köpa hästen men är kluven... vågar man chansa?
tips och idéer är välkomna :)
 
Sv: hästköp?

Beror ju lite på vad du tänkt att göra med hästen.

Jag skulle nog våga chansa att köpa hästen om jag mest tänkt att hobbyrida skogsridning/lättare pass på banan. Och att hästen inte var speceillt dyr samt göra en besiktning såklart innan köp.
Jag hade inte köpt hästen om ambitionen var att träna och tävla.
 
Sv: hästköp?

tanken är att använda den som läromästare i dressyr. ridas kanske 4-5 dagar i veckan varierad träning. jag har en till häst som jag tävlar hoppning med men vill även utveckla mig själv i dressyr. hästen har ju kunskap och rutin men den frågan som går runt i huvet är ju, håller hon för det? vill ju kunna tävla henne också...
 
Sv: hästköp?

Nej det hade jag inte gjort men så är jag såå trött på klinikbesök så jag kan kräkas på att. Jag hade försökt att hitta en frisk häst istället
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik (Hoppas det är okej med en sådan här tråd här, läste igenom den nålade och såg att prisfrågor på häst inte var okej men får se om denna...
Svar
2
· Visningar
1 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp